• خداحافظي آئودي Q2 با خط توليد

تمرکز بر کیفیت و خودروهای برقی

خداحافظی آئودی با دو محصول کوچک

24 بهمن 1400 10:19

آئودی Q2 در سال 2016 عرضه شد؛ Q2 یکی از مدل‌های کم‌تر شناخته شده این خودروساز است و چهار سال پس از عرضه آن، فیس‌لیفتش به بازار آمد‌. اما نسل دوم آئودی Q2 هیچ‌‌گاه معرفی نشد؛ زیرا این برند آلمانی اولویت‌های دیگری دارد و مخصوصاً بر خودروهای بزرگ‌تر با سود بالاتر تمرکز می‌کند. به همین دلیل، مدل کوچک A1 نیز پس از نسل اخیر آن، حذف خواهد شد.

پس از بازنشستگی مدل‌های Q2 و A1، آئودی آخرین خودرو مجهز به موتور احتراقی خود را در سال 2026 عرضه خواهد کرد.طی مصاحبه این هفته Markus Duesmann، مدیرعامل آئودی، با Handelsblatt، مدل A1 دیگر تولید نخواهد نشد و برای Q2 نیز جانشینی نخواهد آمد‌. او افزود که آئودی به عنوان نام تجاری ممتاز ساخته شده و محدوده مدل‌ها کم می‌شود اما کیفیت و فناوری گسترش می‌یابد.

لازم به ذکر است که Q2 تنها در زادگاه خود، یعنی Ingolstadt، ساخته نمی‌شود؛ بلکه در چین نیز با فاصله محوری بیش‌‌تر و با نام Q2L وجود دارد. علاوه بر آن، با پیشرانه تمام الکتریکی (E-Tron) نیز عرضه می‌شود‌. آئودی Q2L E-Tron بدون آلایندگی است و با باتری 38 کیلووات‌ساعتی، تنها به صورت محلی به فروش می‌رسد و بر اساس چرخه NEDC، برابر 265 کیلومتر برد دارد.

آئودی Q2 با مشخصات قوی‌تری نیز ارائه می‌شود؛ یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی با سیستم Quattro استاندارد که 296 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و با نام آئودی SQ2 عرضه می‌شود‌. نیروی تولید شده توسط یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مدل پرفورمنس در اصل نسخه لوکس‌تری از فولکس‌واگن T-Roc R است که در نوامبر سال 2021 فیس‌لیفت شد.

خداحافظی آئودی A1 با خط تولید

پس از بازنشستگی آئودی A1 و Q2، آئودی آخرین خودرو مجهز به موتور احتراقی خود را در سال 2026 عرضه خواهد کرد و پس از آن، در سال 2033 به خودروهای ددرون‌سوز پایان می‌دهد.

از طرفی خط تولید آئودی Q6 E-Tron، به عنوان اولین محصول بر پایه پلتفرم توسعه یافته با کمک پورشه PPE، تا قبل از پایان سال رونمایی خواهد شد. گفته می‌شود که یک شاسی‌بلند براساس فولکس‌واگن اطلس در سال 2022 وارد بازار چین می‌شود که با نام گیج‌کننده Q6 شناخته خواهد شد. علاوه بر آن‌ها، فیس‌لیفت E-Tron نیز امسال ارائه خواهد شد.

دیدگاه کاربران