بعد از معرفی مدلهای 2020 از هوندا CBR400R و همچنین CBR1000RR-R حالا هوندا سرانجام نسخه بروز شده CBR کلاس 600 را با پسوند RR برای بازار بومی ژاپن و بعنوان مدل 2020 رونمایی کرد. موتورسیکلتی که مشتریان یک ماه تمام بعد از انتشار تیزر ویدیوی آن منتظرش بودند.
”قیمت پایه این ژاپنی حدود 15 هزار دلار است“هوندا برای محصول جدید از همان بلوک قدیمی 599 سیسی استفاده کرده ولی آنطور که در بیانیه معرفی آن آمده، با بهروزرسانی فنی قدرت آن به 121 اسببخار در 14000 دور در دقیقه و گشتاورش به 64 نیوتنمتر در 11.500 دور در دقیقه رسیده است.
استفاده از جعبهدنده مسابقهای 6 سرعته، تاکید دوباره هوندا بر ویژگیهای جوانپسندانه این مدل بوده است. با این حال، غیبت آپشن کوئیکشیفتر در این مدل محسوس است.
شرکت میگوید در این تیپ میتوان به سرعت 225 کیلومتر در ساعت آن هم در دور موتور 15000 دور در دقیقه دست پیدا کرد. برای تامین نیروی ترمز لازم به منظور خنثی کردن چنین سرعتی، هوندا از ترمزهای دیسکی دوقلو در محور عقب استفاده کرده است. مکانیزم سیستم تعلیق در محور جلو به صورت چندپیونده و در محور عقب به صورت مونوشوک است.
از آنجایی که این محصول از تیپ RR خانواده CBRها به شمار میرود، شرکت روی آن انبوهی از کنترلرهای الکترونیکی تعبیه شده است. مانند انتخاب حالت قدرت، کنترل ترمز پیشرانه و کنترل الکترونیکی حرکت چرخها.
از نظر طراحی این سوپربایک میانرده، وارث ویژگیهای بصری برادر بزرگترش CBR1000RR است. یعنی همان ماهیت جسارت و تهاجمی.
در قسمت رابط کاربری، نمایشگر دیجیتالی رنگی سرعتسنج، تایمر دور پیست، حالتهای سواری، وضعیت دنده و دور موتور را به نمایش میگذارد. سی.بی.آر جدید با قیمت پایه 15 هزار و 240 دلار عرضه خواهد شد. تردیدی نیست که اصلیترین رقیب این موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ZX-6R خواهد بود.