ادای احترام به مشهورترین موزه جهان

موزه گردی با دی اس 7 کراس بک لوور

21 شهریور 1399 19:00

درهای کاخ لوور که برای چند قرن به عنوان اقامتگاه سلطنتی شناخته می­شد، از سال 1793 به روی مردم عادی باز شده است. از آن زمان، این محل با در اختیار داشتن بیش از 35 هزار اثر هنر، به عنوان یکی از مهمترین موزه‌­های جهان شناخته می‌­شود. غیر از هنر کلاسیک و آثار باستانی، لوور همواره پذیرای هنر مدرن نیز بوده مخصوصا از زمانی که یک مثلث شیشه‌ای به عنوان نشانی از بخش الحاقی جدید موزه در سال 1989 به آن افزوده شد، این بخش بیشتر از همیشه به چشم آمده است.

دی‌اس برای خریداران این مدل، تسهیلات ویژه‌ای برای بازدید از موزه لوور و شعبه ابوظبی آن فراهم کرده.از زمان تاسیس برند DS به عنوان زیرمجموعه­‌ای از گروه PSA در سال 2015، این برند لوکس همواره ارتباط تنگاتنگی با لوور داشته است. اکنون شرکت دی‌اس با عرضه نسخه Louvre Edition از شاسی بلند 7 کراس‌بک، به این موزه مهم و مشهور جهان، ادای احترام کرده است.

این نسخه خاص به نقوش مثلثی شکل روی آئینه‌های جانبی، برخی قسمت‌های کابین، نشان‌های Louvre بر روی کاپوت، درهای جلو و در صندوق، حاشیه مشکی رنگ شیشه‌های کناری و چراغ‌های عقب و همچنین رینگ‌های 20 اینچی مشکی با طرح اختصاصی این نسخه مجهز شده تا از مدل‌های عادی دی‌اس 7 کراس‌بک متمایز باشد.

در فضای داخلی نیز الگوی هرمی شکل روی دریچه‌­های تهویه، داشبورد و روکش مشکی چرم ناپای صندلی ها دیده می‌­شود. نورپردازی فعال، گرمکن تمام صندلی‌ها، ماساژور و تهویه صندلی‌­های ردیف اول و گرمکن شیشه جلو را باید جزو امکانات رفاهی استاندارد این خودرو بشمار آورد.

نکته مهم دیگر را باید امکان نمایش 182 اثر هنری از طریق نمایشگر 12 اینچی لمسی روی داشبورد این مدل دانست که در کنار پادکست­‌های موجود در 5 زبان مختلف، در مورد این آثار توضیح می‌­دهد. تابلوی نقاشی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی یکی از این آثار خواهد بود. 

علاوه بر این، کارت­‌هایی تحت عنوان Friends of the Louvre یا دوستان لوور، برای خریداران این نسخه ویژه آماده شده که تسهیلات ویژ‌ه‌ای برای بازدید این افراد از بخش‌ها و نمایشگاه‌­های مختلف لوور و حتی شعبه آن در ابوظبی فراهم می­‌کند.

دو پیشرانه بنزین سوز به قدرت 180 و 225 اسب بخار، یک واحد دیزل با نیروی 180 اسب بخار و همچنین دو مدل هیبرید با قدرت 225 و 300 اسب بخار برای کراس‌اور پرچمدار DS قابل سفارش است. لازم بذکر است آلایندگی مدل­‌های هیبرید بین 36 تا 38 گرم برکیلومتر و مصرف سوخت آنها کمتر از 1.7 لیتر در صد کیلومتر بوده و قو‌ ترین نسخه به صورت چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این مدل که 300 اسب بخار قدرت دارد، برابر با 5.9 ثانیه اعلام شده است. پیش بینی شده شعاع حرکتی مدل‌های هیبرید در حالت تمام برقی و براساس استاندارد WLTP برابر با 58 کیلومتر باشد.

سیستم تعلیق فعال DS با قابلیت اسکن مسیر از طریق دوربین، سطح 2 سامانه رانندگی خودران، چراغ‌های LED هوشمند، تشخیص علائم ترافیکی، پایش نقطه کور، هشدار توجه راننده و هشدار خروج از خط نیز جزو امکانات استاندارد ایمنی این مدل بشمار می‌­آید.

دی اس7 کراس‌­بک لوور را می‌توان در رنگ‌های آبی، سفید مرواریدی، مشکی مرواریدی و خاکستری پلاتینیوم سفارش داد. براساس اعلام شرکت سازنده، فروش این نسخه ویژه از دی‌اس 7 از اواخر سال 2020 در 18 کشور مختلف در اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران