اولین فیس‌لیفت با موتور جدید

جگوار F-Pace مدل 2021

26 شهریور 1399 12:00

صنعت خودروسازی بریتانیا علیرغم افول در سال‌های اخیر، هنوز هم برخی از زیباترین کراس‌اورهای موجود را تولید می‌­کند. مطمئنا یکی از این مدل‌ها جگوار  F-Paceبوده که حالا برای سال 2021 دستخوش تغییراتی در نمای ظاهری و کابین و همچنین بخش فنی شده و فناوری هیبرید خفیف نیز به پیشرانه این مدل اضافه شده است.

مانیتور بزرگ داشبورد و موتور 2 لیتری جدید، خلاصه تغییرات در این فیس لیفت استالبته تغییرات صورت گرفته زیربنایی و اساسی نبوده ولی برای محکم کردن جای پای F-Pace در بازار خودرو و مخصوصا در رده کراس‌­اورهای لوکس میان سایز، کافی به نظر می­‌رسد.

اگر یک دستگاه F-Pace مدل 2021 را در کنار نمونه‌ای که در حال حاضر به فروش می‌­رسد قرار دهید، احتمالا بسیاری افراد تفاوت‌های میان این دو خودرو را تشخیص نخواهند داد.

در حقیقت طراحان جگوار نیازی به دستکاری کردن طرح بدنه F-Pace ندیده و تنها با جزئیاتی همچون تغییر در خطوط کاپوت، چراغ‌های جدید LED با فرم باریک‌تر با حروف Js روی دیلایت‌ها، جلوپنجره جدید، فرم تازه اگزوز، چراغ‌های باریک عقب و امکان سفارش قطعات مشکی رنگ برای جزئیات بدنه، سعی در بروزرسانی چهره F-Pace داشته‌اند. 

به نظر می­‌رسد طراحان جگوار وقت بیشتری برای طراحی مجدد کابین F-Pace صرف کرده‌اند، جایی که اکنون نمایشگر جدید 14.1 اینچی خمیده و صفحه پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی با نرم افزار Pivi Pro را در خود جای داده و بیش از گذشته به محصولات رنجرور شباهت پیدا کرده است. کنترلرهای سیستم تهویه و سایر عملکردها در پایین نمایشگر مرکزی قرار داشته و از متریال باکیفیت‌تری در کابین استفاده شده است.

فرمان جدید F-Pace با طراحی سه شاخه از مدل I-Pace برگرفته شده و از دکمه‌های لمسی بهره می‌­گیرد. نورپردازی با قابلیت انتخاب از میان ده رنگ، ورود بدون کلید و سیستم صوتی Meridian با 14 بلندگو جزو امکانات استاندارد این خودرو بشمار می‌­آید.

جگوار F-Pace برای سال 2021 در چهار تریم قابل سفارش است. نسخه‌های 250 و 250S آن به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر مجهز شده که 246 اسب بخار قدرت تولید کرده و این خودرو را ظرف 6.9 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت می‌­رساند ولی S340 از موتور 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ با فناوری هیبرید خفیف بهره‌مند شده که 335 اسب بخار در اختیار راننده قرار می­‌دهد.

قدرتمندترین نسخه این خودرو R-Dynamic S خواهد بود که 395 اسب بخار قدرت در سینه داشته و ظرف 5.1 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست پیدا می‌­کند.

تمامی نسخه‌های مختلف این خودرو با جعبه دنده هشت سرعته خودکار عرضه شده و امکان سفارش کمک فنرهای تطبیق پذیر هم برای آن فراهم است. سامانه چهارچرخ متحرک در تمام مدل‌ها استاندارد بوده و در بخش‌­های مختلف همچون فرمان نیز بازنگری شده تا عملکرد شاسی بلند جگوار در جاده، بهینه‌تر از قبل باشد.

دیدگاه کاربران