حداکثر سرعت در مرز 300

پورشه کاین کوپه با تیونینگ منصوری

29 شهریور 1399 16:00

شرکت منصوری از سال‌ها پیش نام خود را در امر تیونینگ خودروهای سوپراسپرت و گران قیمت به علاقمندان شناسانده است. جدیدترین پروژه این شرکت، اعمال تغییر بر روی پورشه کاین کوپه بوده که شامل کیت بدنه پهن و برخی جزئیات دیگر می‌­شود. البته کیت منصوری، علاوه بر کاین کوپه، برای کاین استاندارد (از مدل 2017 و بالاتر) نیز قابل سفارش است.

با رسیدن به قدرت 690 اسب، شتاب این آلمانی حالا به 3.2 ثانیه رسیده.در همان نگاه اول، کاپوت فیبرکربن که با سایر بخش‌­های بدنه رنگی متضاد دارد، جلب نظر می‌‌کند. ورودی‌های هوا و لبه پایینی سپر جلو، فاصله میان گلگیر و درهای جلو، باله انتهای سقف، روکش آئینه‌های جانبی و لبه رکاب‌های جانبی نیز از فیبرکربن ساخته شده است. 

رینگ‌های پیشنهادی منصوری برای نسخه‌های کوپه و عادی کاین، با ابعاد 23 اینچ و به رنگ مشکی مات بوده که در تایرهای315/25  ساخت کانتیننتال قرار گرفته است.

در فضای کابین، منصوری بسیاری از بخش‌های قابل مشاهده را با چرم باکیفیت روکش کرده، ضمن اینکه قطعات فیبرکربن و روکش آلکانترا در بخش بالایی داشبورد نیز بسیار قابل توجه است.

مطمئنا بدون اعمال تغییرات بر روی پیشرانه یک خودرو نمی‌توان آن را نمنونه‌ای واقعی از تیونینگ دانست. بنابراین منصوری پیشرانه هشت سیلندر کاین را هم دستخوش تغییر کرده به نحوی که قدرت آن اکنون به 690 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز به 900 نیوتن متر رسیده است. 

این افزایش قدرت به واسطه برنامه‌ریزی مجدد ECU و نصب سیستم اگزوز اسپرت حاصل شده و در نتیجه آن، پورشه کاین اکنون می‌­تواند ظرف 3.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یافته و نهایتا تا 300 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.

علاقمندان به پروژه‌های بعضا بحث برانگیز منصوری، می‌­توانند خوشحال باشند چراکه این شرکت برنامه جدید خود برای عرضه نسخه‌های تیون شده از آئودی RS Q8، پورشه تایکان و سه محصول فراری شامل مدل‌های F8 Tributo، پورتوفینو و 812 سوپرفست در آینده نزدیک را اعلام کرده است.

دیدگاه کاربران