اضافه شدن شاسی بلند کوپه به سبد پورشه

کاین گوژپشت شد

9 فروردین 1398 21:37

در میان انبوه شاسی بلندها که در بازار جهانی خودرو عرضه می‌شوند پورشه کاین توربو را می‌توان یکی از قدرتمندترین‌ها دانست چراکه پیشرانه آن 541 اسب‌بخار قدرت داشته و این خودرو را قادر می‌سازد ظرف تنها 3.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این شاسی بلند اسپرت برابر با 284 کیلومتر برساعت است. چنین عملکردی کاین توربو را در جایگاهی بالاتر از اکثر شاسی بلندهای امروزی قرار می‌دهد اما شرکت پورشه به همین نقطه اکتفا نکرده و برای رقابت با برترین شاسی‌بلندهای کوپه نظیر مرسدس بنز GLE کوپه و ب ام و X6 و خودروهای تازه واردی چون آئودی Q8 و لامبورگینی اوروس، مدل کاین کوپه را روانه بازار کرده است.

پورشه از همین حالا آمادگی دریافت سفارش برای این خودرو را دارد. در بازار آمریکا قیمت پایه کاین کوپه برابر با 73,500 و در کامل‌ترین نسخه به 197,985 دلار می‌رسد.این خودرو در فرم کلی تفاوت محسوسی با مدل کاین ندارد و تنها در حالت شیب سقف راه خود را از برادر بزرگتر جدا کرده و بیشتر به مدل پانامرا نزدیک شده که البته به عقیده بسیاری از منتقدان، پورشه با اعمال همین تفاوت در طراحی بدنه توانسته ظاهر به مراتب زیباتری از رقیبان ارائه دهد.

ارتفاع کلی سقف کاین کوپه 20 میلیمتر کوتاهتر از نمونه عادی است و به همین دلیل طراحی ستون A، درهای عقب و گلگیرها مورد بازنگری قرار گرفته و عرض کلی گلگیرها به میزان 18 میلیمتر بیشتر شده تا ظاهر خودرو بیش از نسخه عادی عضلانی به نظر برسد. البته نباید از نظر دور داشت که در کاین کوپه، بخشی از فضای سرنشینان فدای طراحی خودرو شده چراکه سرنشینان عقب این خودرو 30 میلی‌متر پایین‌تر از مکان مشابه در کاین قرار می‌گیرند. علاوه‌براین فضای صندوق عقب این خودرو نیز نسبت به برادر بزرگ‌تر کاسته شده است.

سقف پانوراما در پورشه کاین کوپه

بر روی کاین کوپه به صورت استاندارد سقف پانوراما به مساحت 2.16 مترمربع نصب شده که البته امکان سفارش سقف کربنی نیز وجود دارد. باله عقب تطبیق‌پذیر از دیگر امکانات جدید عرضه شده در پورشه کاین کوپه است که در سرعت 90 کیلومتر برساعت و بیشتر به میزان 135 میلی‌متر از جای خود بلند می‌شود.

در هنگام ورود کاین کوپه به بازار، دو نوع پیشرانه برای آن قابل سفارش خواهد بود. گزینه اول نمونه شش سیلندر 3 لیتری توربوشارژ با قدرت 335 اسب‌بخار و گشتاور 450 نیوتن‌متر است که خودرو را قادر می‌سازد در حالت استاندارد ظرف 6 ثانیه و با تجهیز به مجموعه کرونو پلاس در مدت 5.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. اما پیشرانه دوم هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو است که قدرتی برابر با 541 اسب‌بخار و گشتاور 770 نیوتن‌متر تولید می‌کند. با این پیشرانه قدرتمند، کاین کوپه توربو برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت تنها به 3.9 ثانیه زمان نیاز دارد و سرعت نهایی آن 286 کیلومتر برساعت خواهد بود. پورشه فعلاً خبری درباره احتمال عرضه نمونه برقی کاین کوپه اعلام نکرده است.

طراحی متفاوت قسمت عقب پورشه کاین کوپه

کاین کوپه با دو رنگ استاندارد سفید و مشکی و همچنین شش رنگ متالیک دیگر قابل عرضه است اما خریداران برای رنگ‌آمیزی بدنه خودرویشان با رنگ نارنجی خاصی که Lava Orange نام داشته و به صورت اختصاصی برای این خودرو ارائه می‌شود باید 3150 دلار اضافه بپردازند.

شرکت پورشه برای این خودرو 14 نوع رینگ مختلف ارائه می‌کند که به همین دلیل می‌توان کاین کوپه را در میان سایر خودروها صاحب متنوع‌ترین مجموعه قابل انتخاب برای رینگ دانست. سایز این رینگ‌ها بین 21 و 22 اینچ متغیر بوده و گران‌ترین آن‌ها مجموعه Sport Classic است که ارزشی برابر با 4060 دلار داشته و در سه رنگ مشکی براق، پلاتینیوم و مشکی قابل سفارش خواهد بود.

چراغ‌های LED ماتریسی جلو با تجهیزات مشکی به همراه سیستم پویای نوردهی پورشه نیز یکی از تجهیزات اضافی دیگر است که 1170 دلار ارزش دارد. امکانات دیگری همچون شیشه‌های عایق صدا (1130 دلار)، امکان نصب کشنده (660 دلار)، در باک آلومینیومی (160 دلار) و بسیاری دیگر را نیز می‌توان سفارش داد اما گران‌ترین آپشن این خودرو مجموعه قطعات اسپرت بدنه است که شامل رینگ‌های 22 اینچی، قطعات بدنه اسپرت و سقف فیبرکربنی خواهد بود. غیر از این، یک مجموعه آفرود نیز به ارزش 2 هزار دلار قابل سفارش است.

کابین پورشه کاین کوپه

تودوزی چرم مشکی و یا خاکستری به صورت استاندارد در کاین کوپه ارائه می‌شود اما در صورت تمایل مشتری به استفاده از چرم بژ، آبی گرافیت یا قرمز تیره باید مبلغ 430 دلار بیشتر پرداخت شود. تودوزی چرم قهوه‌ای که از نوع با کیفیت ناپا برای پوشش آن استفاده می‌شود نیز 1420 دلار ارزش دارد.

گرم‌کن شیشه جلو (490 دلار)، تصفیه‌کننده هوای کابین (400 دلار)، نورپردازی داخلی (430 دلار)، سیستم تهویه چهار منطقه‌ای هوا (990 دلار) و حتی سامانه اطفا حریق (140 دلار) نیز برای این خودرو قابل سفارش خواهند بود. برای تجربه صدایی بهتر می‌توان سیستم صوتی برمستر را با قیمت 5810 دلار سفارش داد. علاوه‌براین سیستم کمکی پارک (1200 دلار)، کروز کنترل انطباق‌پذیر (3610 دلار)، صفحه نمایش هداپ (1720 دلار) و سیستم دید در شب (2420 دلار) از تجهیزات ایمنی قابل سفارش برای کاین کوپه هستند.

قرار است پورشه کاین کوپه از ماه می به نمایندگی‌های فروش وارد شود اما پورشه از همین حالا آمادگی دریافت سفارش برای این خودرو را دارد. در بازار آلمان قیمت پایه کاین کوپه از 83,711 یورو و قیمت پایه مدل توربو از 146,662 یورو آغاز میشود. در بازار آمریکا نیز قیمت پایه این دو خودرو به ترتیب برابر با 73,500 و 130,500 دلار خواهد بود. قیمت پورشه کاین کوپه توربو در کامل‌ترین نسخه به 197,985 دلار می‌رسد. بد نیست بدانید اختلاف 66 هزار دلاری این مدل با نمونه پایه بیشتر از قیمت یک ماکان صفر کیلومتر خواهد بود.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران