با تجهیزات مناسب، شارژ کامل باتری‌های آن فقط 2 ساعت طول می‌کشد.

رونمایی از پورشه کاین E-Hybrid مدل 2019

15 اردیبهشت 1397 18:00

شرکت پورشه با رونمایی از نسخه جدید E-Hybrid، برای اولین بار قصد دارد یک کاین پلاگین هیبرید را وارد بازار کند. این شاسی‌بلند با بهره‌مندی از پیشرانه 3 لیتری توربو V6 و یک موتور الکتریکی، در مجموع 455 اسب‌بخار نیرو و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک پک باتری 14.1 کیلووات ساعتی رنج حرکتی تمام الکتریکی معادل 44 کیلومتر را مطابق چرخه NEDC در اختیار این خودرو قرار داده است.

موتور الکتریکی کاین E-Hybrid به تنهایی 134 اسب‌بخار نیرو و 400 نیوتن‌متر گشتاور دارد. با این پیشرانه، پورشه کاین جدید صفرتاصد را در 4.7 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعت آن برابر با 253 کیلومتربرساعت است.

به جز نشان E-Hybrid روی بدنه، تنها راه‌های دیگر برای تشخیص کاین پلاگین هیبریدی از دیگر نسخه‌ها کالیپرهای ترمز سبز رنگ و یک فلپ اضافی که برای پنهان کردن شارژر خودرو روی آن نصب شده هستند.

حالات مختلف رانندگی

تنها جعبه‌دنده‌ای که کمپانی برای این خودرو ارائه کرده نسخه هشت سرعته اتوماتیک است، که خروجی‌های پیشرانه را به تمام چرخ‌های خودرو انتقال می‌دهد. پورشه حالات‌ رانندگی مختلفی را روی این خودرو ارائه کرده که به مالک خودرو اجازه می‌دهد در مورد این که چگونه نیروی پیشرانه به چرخ‌ها برسد تصمیم‌گیری کند، به عنوان مثال در حالت اسپرت پلاس، برای افزایش حداکثری شتاب‌گیری خودرو، نیروی الکتریکی موتور بیش‌تر از بقیه حالت‌ها در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

سیستم شارژ موتورهای الکتریکی

در حالت استاندارد، کاین E-Hybrid به یک شارژر 3.6 کیلوواتی مجهز است که با استفاده از آن شارژ کامل پک باتری‌های خودرو توسط منبع برق 230 ولتی 10 آمپری، 7 ساعت و 48 دقیقه زمان می‌برد.

با خرید آپشن شارژر سریع 7.2 کیلوواتی و یک منبع برق 230 ولتی 32 آمپری، این زمان به 2 ساعت و 18 دقیقه کاهش پیدا می‌کند. با کمک یک اپلیکیشن که روی تلفن همراه نصب می‌شود، مالک خودرو می‌تواند از راه دور برنامه شارژ خودرو را زمان‌بندی کند و برخی موارد دیگر مانند تنظیمات تهویه مطبوع خودرو را هم می‌توان با کمک این اپ انجام داد.

کابین و امکانات

داخل کابین، چند نشان‌گر اضافی در کنار صفحه کیلومتر، وضعیت شارژ باتری‌ها و همچنین میزان مصرف برق خودرو را نشان می‌دهند. عقربه‌های صفحه کیلومتر و عقربه‌های ساعتی که روی داشبورد نصب شده هم به رنگ سبز هستند. خریداران این خودرو مجموعه گسترده‌ای از امکانات و تجهیزات را به صورت استاندارد دریافت خواهند کرد، که از مهمترین آن‌ها می‌توانیم به پکیج اسپرت کرونو، سیستم مدیریت تعلیق فعال و سیستم تهویه مطبوع کمکی اشاره نماییم.

مجموعه سیستم‌های کمکی رانندگی InnoDrive پورشه قرار است به عنوان یک آپشن برای این خودرو ارائه شود. کروزکنترل پیشرفته این خودرو با کمک داده‌های دریافت شده از سنسورها و نقشه‌ها؛ تعویض دنده و میزان استفاده از موتور الکتریکی را سر پیچ‌ها یا در تغییرات ارتفاع تنظیم می‌کند.

قیمت و زمان عرضه

برای خرید یکی از این شاسی‌بلندهای پرفورمنس پلاگین هیبرید باید صبور باشید. فروش این خودرو در بازارهای جهانی احتمالا از اوایل سال 2019 آغاز خواهد شد و قیمت پایه آن‌ها تقریبا 80 هزار دلار تعیین شده است. تمامی کاین های مدل 2019 با چند آپشن جدید قرار است فروخته شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ماساژور صندلی‌ها، گرم‌کن پنجره جلو، هدآپ دیسپلی و رینگ‌های 22 اینچ اشاره کرد.

دیدگاه کاربران