بدون تغییر فقط با باتری بزرگ‌تر

معرفی پورشه کاین هیبریدی 2021

10 آبان 1399 13:11

از زمان آغاز به کار پورشه تایکان در سال گذشته، این خودرو پیشتاز تلاش‌های برقی‌سازی شرکت بوده است. این یعنی تایکان بخش اعظمی از تمرکز پورشه برای خودروهای آینده را به خود اختصاص داده است. البته شرکت هنوز هم به هیبریدی‌هایی که پیش‌تر ارائه داده بود، حواسش هست.

تردیدی نیست که اضافه شدن ظرفیت جدید باتری‌ها می‌تواند میزان پیمایش را نیز افزایش دهد. پورشه برای ویرایش 2021 شاسی‌بلند هیبریدی کاین موسوم به E-Hybrid از یک پکیج بزرگ‌تر برای باتری‌ها استفاده می‌کند. این یعنی هم کاین هیبریدی استاندارد و هم تیپ توربو S آن از این به بعد از باتری‌های 17.9 کیلووات ساعتی به جای 14.1 کیلووات ساعتی استفاده خواهند کرد. تردیدی نیست که اضافه شدن ظرفیت جدید باتری‌ها می‌تواند میزان پیمایش را نیز افزایش دهد.

این تغییرات به معنی به‌روزرسانی عملکرد این دو مدل از کاین‌ها نیست. به عبارت دیگر هنوز هم می‌توان همان پیشرانه‌ 3 لیتری توربوشارژ شش سیلندر Vشکل را برای مدل استاندارد مشاهده کرد. مدل توربو S نیز مجهز به پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل است.

پورشه کاین هیبریدی 2021

البته پورشه تا این لحظه اطلاعاتی را فاش نکرده است. شاید پورشه همان تغییراتی را که روی ویرایش هیبریدی پانامرا اعمال کرد را نیز در این محصول به نمایش بگذارد. یعنی یک موتور برقی 689 اسب‌بخاری که پیش‌تر روی پانامرا توربو S هیبریدی دیده بودیم.

پورشه کاین خود را در سال 2017 به طرزی قابل توجه به‌روزرسانی کرد. انتظار نمی‌رود که شرکت در بحث قیمت‌گذاری نیز سخت‌گیری زیادی داشته باشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که مدل کاین هیبریدی استاندارد قیمت پایه 81 هزار و 800 دلاری خواهد داشت. در حالی که مدل توربو S قیمتی بیش از 163 هزار دلار دارد.

دیدگاه کاربران