تبدیل اردک زشت به قوی زیبا

رونمایی از طراحی نسل جدید اینفینیتی QX60

5 مهر 1399 16:48

با وجود این‌‌که مدل QX60 یکی از موفق‌ترین محصولات اینفینیتی در بازار فروش بوده اما در واقع این خودرو چیزی شبیه به نیسان پت‌فایندر بوده که با کمی زرق و برق همراه شده است. اما گویا قرار شده نسل جدید این مدل در مسیری متفاوت گام بردارد چراکه QX60 Monograph، تصویری کاملاً متفاوت از نسل آینده این کراس‌اور میان-سایز را به معرض نمایش گذاشته است.

فرم عضلانی گلگیرها، افزایش عرض بدنه، خط طراحی روی بخش جانبی بدنه، رینگ‌های بزرگ و افزایش ارتفاع بدنه نسبت به مدل فعلی، بر جذابیت ظاهری نمونه جدید افزوده است.باوجود آن‌که این مدل لقب «نمونه اولیه» را یدک می‌­کشد، اینفینیتی اعلام کرده نسل جدید QX60 با طرحی مشابه همین خودرو در سال 2021 عرضه خواهد شد.

برخلاف چهره نسل فعلی QX60 که بیشتر به مینی­ون‌ها شبیه است، مونوگراف با فرم افقی جلوپنجره و چراغ‌های جلو، جزئیات جلوپنجره با طرح برگرفته از فرم‌های اوریگامی، فاصله بیشتر میان محورها و سقف کاملاً شیشه‌­ای، چهره‌ای از یک شاسی‌بلند مدرن را به نمایش می­‌گذارد.

اینیفنیتی اعلام کرده فرم سقف شیشه‌­ای این خودرو از طرح لباس سنتی ژاپن یعنی کیمونو الهام گرفته شده است. نمی‌­توان تاثیرپذیری این خودرو از لینکلن اوییتور مخصوصاً در ستون D و باله سقفی را نایده گرفت ولی هرچه باشد، فرم QX60 Monograph نسبت به مدل فعلی بسیار زیباتر شده است.

نسل جدید اینفینیتی QX60

فرم عضلانی گلگیرها، افزایش عرض بدنه، خط طراحی روی بخش جانبی بدنه، رینگ‌های بزرگ و افزایش ارتفاع بدنه نسبت به مدل فعلی، بر جذابیت ظاهری نمونه جدید افزوده است. در نمای عقب نیز زمینه تیره چراغ‌ها، نوار ارتباطی میان آن‌ها و حروف نام Infiniti که برخلاف قبل روی درصندوق نصب شده، جلب نظر می‌کند.

گرافیک چراغ‌های LED جلو و عقب اینفینیتی QX60 Monograph نیز یکی دیگر از موارد جالب توجه در طراحی این خودرو است. در نیمه بالایی بدنه به جزء ریل سقفی و حاشیه کرومی شیشه‌ها، از رنگ مشکی استفاده شده که باعث تاکید بر فرم بدنه این مدل شده است.

متاسفانه اینفینیتی فعلاً تصویری از کابین این خودرو منتشر نکرده ولی با نگاهی به فضای داخلی مدل کوچکتر QX50 می‌­توان تاحدودی با ایده‌های طراحان این شرکت در استفاده از مواردی همچون نصب دو نمایشگر مجزا یا روکش چرم با کیفیت با دوخت متضاد، تریم چوبی و جزئیات با روکش جیر، آشنا شد.

نسل جدید اینفینیتی QX60

درباره پیشرانه QX60 هم نمی‌­توان فعلاً نظر قطعی داد ولی احتمال دارد شاهد نصب پیشرانه 3.5 لیتری و جعبه‌دنده CVT روی ساختار دیفرانسیل-جلو باشیم که البته در صورت به وقوع پیوستن این ترکیب برای چنین فرم ظاهری زیبایی، قدری متاسف خواهیم شد.

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر که در نسل فعلی QX50 نصب می­‌شود را نیز نباید از قلم انداخت که 268 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌‌کند. احتمال نصب پیشرانه‌­های 3 و 3.6 لیتری شش سیلندر که در اینفینیتی Q50 و نیسان فرانتیر موجود هستند را نیز نمی‌­توان نادیده گرفت.

همان‌‌طور که پیشتر گفته شد، طرح این خودرو که تحت عنوان نمونه اولیه معرفی شده بسیار کامل و نزدیک به نمونه نهایی به نظر می­‌رسد. پیش‌بینی می­‌شود اینفینیتی QX60 در سال 2021 معرفی شود و در سال 2022 به دست خریداران برسد. این خودرو باید با رقبایی همچون لکسوس RX L، نسل جدید آکورا MDX و هیوندای پالیسید کالیگرافی روبرو شود.

دیدگاه کاربران
Beny 1399/7/5
از خودرو های byd احساس میکنم کپی شده
پاسخ
0
0
0