تغییرات ظاهری و فنی در نسل جدید

معرفی اینفینیتی QX60 مدل 2022

4 تیر 1400 11:08

نسل فعلی اینفینیتی QX60 به عنوان یک شاسی­‌بلند میان­‌سایز با سه ردیف صندلی، گزینه چندان محبوبی میان خریداران نیست، اما خودروساز ژاپنی با معرفی نسل جدید این خودرو، قصد دارد اوضاع را عوض کند.

طراحی نسل جدید اینفینیتی QX60

در نمای جلو شاهد چندین مورد تغییر با ارجاع به فرهنگ و سنت ژاپنی هستیم که مهمترین آن‌ها ابعاد بزرگتر جلوپنجره با جزئیاتی شبیه به اوریگامی، چراغ‌های LED جلو با فرمی باریک‌تر از قبل که با عنوان کلیدهای پیانو دیجیتال معرفی شده و عناصر نورانی با طرح الهام گرفته از کیمونو است.

طراحی نمای عقب اینفینیتی QX60 مدل 2022

نمای جانبی اینفینیتی QX60 تاحد زیادی یادآور نیسان پت‌فایندر است، که روی پلتفرمی یکسان با این مدل تولید می­‌شود، اما در طرح گلگیرها تغییراتی اعمال شده و ستون‌های C , B و D از دید پنهان شده ضمن­ این‌که نصب رینگ‌های 20 اینچی هم باعث زیبا به نظر رسیدن این بخش شده است.

فرم عقب بدنه QX60 هم کاملاً یادآور هویت آن به عنوان محصولی از اینفینیتی است و طرح چراغ‌های عقب با نمونه­‌های نصب شده در جلو کاملاً هماهنگ شده هرچند که ممکن است اجزای سپر عقب مورد پسند همگان نباشد.

کابین و امکانات اینفینیتی QX60

طراحی جدید فضای کابین به همراه تریم چوب، اهرم کشویی تعویض دنده و روکش چرم باکیفیت صندلی­‌ها، جایی است که راه اینفینیتی QX60 را کاملاً از نیسان پیت‌فایندر جدا کرده و هویتی در خور شان یک اینفینیتی را به نمایش می‌گذارد. در تریم اتوگراف به عنوان لوکس‌­ترین نسخه QX60، صندلی­‌های ردیف دوم به فرم اصطلاحاً خلبانی و به صورت جدا از یکدیگر به همراه گرمکن و تهویه نصب می­‌شود.

داشبورد اینفینیتی QX60 مدل 2022

سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نیز کاملاً بروزرسانی شده و داده­‌های موردنیاز را از طریق نمایشگر 12.3 اینچی لمسی در معرض نمایش قرار می‌دهد. بنابر اعلام سازنده عملکرد این بخش و سامانه مسیریاب روان‌تر و سریع‌تر شده ضمن ­این‌که نمایشگر مرکزی از اپل کارپلی بی‌سیم، اندروید اتو و هفت خروجی USB شامل USB-A و USB-C پشتیبانی می­‌کند. یک نمایشگر 12.3 اینچی هم در مقابل دیدگان راننده قرار گرفته است.

دستیار پروپایلوت برای نخستین بار روی اینفینیتی QX60 قرار گرفته و عملکرد چندین سامانه از جمله حرکت بین خطوط، هشدار خروج ناگهانی از خط و کروزکنترل تطبیق‌­پذیر را هماهنگ می­‌کند.

صندلی های ردیف دوم و سوم اینفینیتی QX60 مدل 2022

اینفینیتی اعلام نموده که فضای نشیمن و بالای سر سرنشینان ردیف دوم و سوم نسبت به قبل افزایش یافته ولی گویا این مسئله به کاهش فضای محفظه بار ختم شده و گنجایش این فضا به 410 لیتر کاهش یافته است، هرچند یک محفظه 54 لیتری هم در کف این بخش پیش‌­بینی شده. بنابراین به نظر می­‌رسد اینفینیتی QX60 بیشتر برای 5 سرنشین مناسب باشد تا ظرفیت 7 نفر که از سوی سازنده برای آن تعیین شده است.

پیشرانه و مشخصات فنی اینفینیتی QX60

سازه کلی اینفینیتی QX60 بدون تغییر باقیمانده و تنها به کمک فولاد و سایر مواد، بر استحکام آن اضافه شده است.

پیشرانه شش سیلندر اینفینیتی QX60 مدل 2022

یکی از موارد دیگری که از نسل قبل به ارث رسیده، پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری است که 295 اسب­‌بخار قدرت و 366 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار خودرو قرار می­‌دهد. البته برای مدل 2022 این پیشرانه مجدداً تنظیم شده و زمان‌بندی دریچه­‌ها نیز مورد بازبینی قرار گرفته است.

جایگزین شدن جعبه‌دنده CVT با نمونه اتوماتیک 9 سرعته ساخت ZF را نیز باید یکی از مهمترین تغییرات اینفینیتی QX60 جدید دانست.

قرار است فروش QX60 از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود تا شاهد رقابت آن با آکورا MDX، بیوک انکلیو، لکسوس RX و هیوندای پالیسید کالیگرافی باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران