نسل فعلی اینفینیتی QX60 به عنوان یک شاسیبلند میانسایز با سه ردیف صندلی، گزینه چندان محبوبی میان خریداران نیست، اما خودروساز ژاپنی با معرفی نسل جدید این خودرو، قصد دارد اوضاع را عوض کند.
طراحی نسل جدید اینفینیتی QX60
در نمای جلو شاهد چندین مورد تغییر با ارجاع به فرهنگ و سنت ژاپنی هستیم که مهمترین آنها ابعاد بزرگتر جلوپنجره با جزئیاتی شبیه به اوریگامی، چراغهای LED جلو با فرمی باریکتر از قبل که با عنوان کلیدهای پیانو دیجیتال معرفی شده و عناصر نورانی با طرح الهام گرفته از کیمونو است.
نمای جانبی اینفینیتی QX60 تاحد زیادی یادآور نیسان پتفایندر است، که روی پلتفرمی یکسان با این مدل تولید میشود، اما در طرح گلگیرها تغییراتی اعمال شده و ستونهای C , B و D از دید پنهان شده ضمن اینکه نصب رینگهای 20 اینچی هم باعث زیبا به نظر رسیدن این بخش شده است.
فرم عقب بدنه QX60 هم کاملاً یادآور هویت آن به عنوان محصولی از اینفینیتی است و طرح چراغهای عقب با نمونههای نصب شده در جلو کاملاً هماهنگ شده هرچند که ممکن است اجزای سپر عقب مورد پسند همگان نباشد.
کابین و امکانات اینفینیتی QX60
طراحی جدید فضای کابین به همراه تریم چوب، اهرم کشویی تعویض دنده و روکش چرم باکیفیت صندلیها، جایی است که راه اینفینیتی QX60 را کاملاً از نیسان پیتفایندر جدا کرده و هویتی در خور شان یک اینفینیتی را به نمایش میگذارد. در تریم اتوگراف به عنوان لوکسترین نسخه QX60، صندلیهای ردیف دوم به فرم اصطلاحاً خلبانی و به صورت جدا از یکدیگر به همراه گرمکن و تهویه نصب میشود.
سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نیز کاملاً بروزرسانی شده و دادههای موردنیاز را از طریق نمایشگر 12.3 اینچی لمسی در معرض نمایش قرار میدهد. بنابر اعلام سازنده عملکرد این بخش و سامانه مسیریاب روانتر و سریعتر شده ضمن اینکه نمایشگر مرکزی از اپل کارپلی بیسیم، اندروید اتو و هفت خروجی USB شامل USB-A و USB-C پشتیبانی میکند. یک نمایشگر 12.3 اینچی هم در مقابل دیدگان راننده قرار گرفته است.
دستیار پروپایلوت برای نخستین بار روی اینفینیتی QX60 قرار گرفته و عملکرد چندین سامانه از جمله حرکت بین خطوط، هشدار خروج ناگهانی از خط و کروزکنترل تطبیقپذیر را هماهنگ میکند.
اینفینیتی اعلام نموده که فضای نشیمن و بالای سر سرنشینان ردیف دوم و سوم نسبت به قبل افزایش یافته ولی گویا این مسئله به کاهش فضای محفظه بار ختم شده و گنجایش این فضا به 410 لیتر کاهش یافته است، هرچند یک محفظه 54 لیتری هم در کف این بخش پیشبینی شده. بنابراین به نظر میرسد اینفینیتی QX60 بیشتر برای 5 سرنشین مناسب باشد تا ظرفیت 7 نفر که از سوی سازنده برای آن تعیین شده است.
پیشرانه و مشخصات فنی اینفینیتی QX60
سازه کلی اینفینیتی QX60 بدون تغییر باقیمانده و تنها به کمک فولاد و سایر مواد، بر استحکام آن اضافه شده است.
یکی از موارد دیگری که از نسل قبل به ارث رسیده، پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری است که 295 اسببخار قدرت و 366 نیوتنمتر گشتاور در اختیار خودرو قرار میدهد. البته برای مدل 2022 این پیشرانه مجدداً تنظیم شده و زمانبندی دریچهها نیز مورد بازبینی قرار گرفته است.
جایگزین شدن جعبهدنده CVT با نمونه اتوماتیک 9 سرعته ساخت ZF را نیز باید یکی از مهمترین تغییرات اینفینیتی QX60 جدید دانست.
قرار است فروش QX60 از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود تا شاهد رقابت آن با آکورا MDX، بیوک انکلیو، لکسوس RX و هیوندای پالیسید کالیگرافی باشیم.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com