محصول سایز کوچک هوندا با نام CBF125 از سال 2008 یکی از موتورسیکلتهایی بود که به راکبان جدید موتورسواری آموخت. جانشین این محصول سال 2015 با اسم CB125F معرفی شد. تفاوت اصلی اینجاست که در سازه اصلی CBF یک فریم برجسته نصب شده ولی در سازه CB فرمت چنگالی را میبینیم. با این حال شرکت تغییرات بیشتری را روی نسخه 2021 اعمال کرده است.
”کاهش وزن ده کیلوگرمی و سازگاری پیشرانه آن با استانداردهای یورو 5 از مهمترین تغییرات هوندا CB125F مدل 2021 بوده است.“این هوندا یکی از بهترین موتورسیکلتهای سبکوزن برای راکبان تازهوارد است که حتی در قیاس با مدلهای قبلی حدود 10 کیلوگرم نیز کاهش وزن را تجربه کرده است. هوندا CB125F جدید با صندلی حدود 80 سانتیمتریاش یکی از کاربردیترین مدلهای موجود در بازار است.
ژاپنیها با توجه به وضع قوانین جدید مجبور بودهاند پیشرانه 124 سیسی هواخنک این موتورسیکلت را با استاندارد یورو5 سازگار کنند. فناوری بهینهسازی هوشمند قدرت یا eSP در این موتورسیکلت همزمان با افزایش بازده خروجی، کاهش مصرف سوخت را نیز در پی داشته است. ماحصل کار تولید 10.7 اسببخار قدرت بوده است.
هوندا با احترام به درخواست مشتریان حجم باک را حدود 12 لیتر در نظر گرفته تا پیمایش نهایی را به حدود 790 کیلومتر برساند.
در این محصول مقرون به صرفه تجهیزاتی مانند چراغ LED، داشبورد دیجیتالی و بدنهای آیرودینامیکتر به صورت استاندارد ارائه میشود. هوندا حتی روی این مدل نیز خواص پیچیده اسپرتگرایی را نیز اعمال کرده است. چراکه ترمزهای جلویی آن 240 میلیمتری و دیسکهای عقبیاش 130 میلیمتری هستند.
هوندا عرضه CB125F را برای بازارهای آسیا و اروپا طی سال آینده در نظر گرفته است.
مترجم : نیما حدادی
منبع : rideapart.com