به‌روزرسانی سبک برای خانواده خاص

فیس‌لیفت خانوادگی برای E کلاس

8 مهر 1399 09:34

مرسدس‌بنز در اقدامی سنگین، تمام اعضای خانواده E53 و E63 سدان، استیشن و روباز خود را با فیس‌لیفت مدل 2021 معرفی کرد. نکته جالب اینجاست که در این بین مدل E63 S ویرایش 4Matic نیز دستخوش تغییراتی شده است.

فیس‌لیفت به سبک مرسدس‌بنز با آنچه در شرکت‌های دیگر می‌بینیم، متفاوت است و ستاره نقره‌فام تغییراتی محدود در محصولاتش اعمال کرده.باید در نظر داشت که فیس‌لیفت به سبک مرسدس‌بنز با آنچه در شرکت‌های دیگر می‌بینیم، متفاوت است. ستاره نقره‌فام تغییراتی محدود در محصولاتش اعمال می‌کند. درست مانند این پروژه که بازنگری محدود و البته ظریفی روی جلوپنجره، سپر عقب و دیفیوزر روی آن اعمال شده است. البته در مدل 2021 نیز می‌توان رینگ‌های تازه طراحی‌شده شرکت را مشاهده کرد.

بیشترین تفاوت بصری بین نسخه جدید و مدل استاندارد را می‌تواند روی E کلاس سدان پیدا کرد. اکنون در این مدل چراغ‌های عقب تختی را می‌بینیم که به سمت درب صندوق کشیده شده‌اند. البته فرمت طراحی چراغ‌های عقب مدل استیشن هم تغییراتی داشته و برای مطابقت بیشتر با نسخه سدان، یک بار دیگر طراحی شده‌اند.

کابین مرسدس بنز E کلاس مدل 2021

تغییرات داخل کابین به مراتب ساده‌تر و محتاطانه‌تر است. اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، فرمان جدیدی بود که اکنون با بازوهای افقی دوبل طراحی شده است. در این فیس‌لیفت همچنان همان سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX قدیمی استفاده می‌شود که از طریق نمایشگر لمسی المان‌های اصلی ناوبری و کنترل رفاهی قابل دسترسی است.

مرسدس بنز E کلاس مدل 2021 روباز

طبیعی است که نباید انتظار داشت مرسدس‌ برای مدل 2021 این خودروها تغییراتی اساسی روی بخش قوای محرکه اعمال کند. این یعنی هنوز هم می‌توان روی E63 AMG همان پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو با 563 اسب‌بخار را مشاهده کرد.

هم‌چنین نسخه S همین مدل نیز با قدرت 603 اسب‌بخار در لیست دیده می‌شود. شرکت می‌گوید جعبه‌دنده 9 سرعته اسپیدشیفت این دو مدل بهینه‌سازی شده‌اند. طبق اعلام مرسدس‌بنز، نسخه E63 S می‌تواند صفر تا صد را در 3.4 ثانیه طی کند. این در حالی است که مدل استاندارد رکورد 3.5 ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

در مدل E53 هم می‌توان پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی دو توربویی را دید که به لطف فناوری EQ تبدیل به یک هیبریدی ملایم جذاب شده است. خروجی این خودرو 429 اسب‌بخار قدرت با 520 نیوتن‌متر گشتاور است. سیستم بوست EQ به‌تنهایی 21 اسب‌بخار به قدرت نهایی اضافه کرده است. بزرگ‌ترین تغییر فنی در این خودرو اضافه شدن حالت Drift و البته به‌روزرسانی ترمزهای سرامیک کربنی آن است. بد نیست بدانید E53 AMG می‌تواند صفر تا صد را در 4.5 ثانیه بپیماید.

دیدگاه کاربران