همزمان با طراحی و توسعه نسل جدید E کلاس، شرکت مرسدس تصمیم گرفته نسخه Final Edition از AMG E 63 S را به علاقمندان معرفی کند. این مدل که براساس تریم پرچمدار 4Matic+ پرفورمنس شکل گرفته، در هر دو فرم سدان و استیشنواگن و البته در تیراژ محدود 999 دستگاه تولید میشود.
”تنها 999 دستگاه از آخرین سری E کلاس با پیشرانه 8 سیلندر AMG تولید خواهد شد. “منظور از معرفی این مدل ویژه، اعلام خداحافظی مرسدسبنز E کلاس با پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو AMG بوده که در نسل جدید این خودرو با پیشرانه پلاگین-هیبرید جایگزین خواهد شد.
چهره مرسدس AMG E 63 S Final Edition به واسطه رنگ خاکستری گرافیت magno بدنه، رینگهای 20 اینچی AMG، نشانهای AMG، نقوش گرافیکی در نمای جانبی و همچنین پکیج AMG Night، از سایر نمونهها متمایز شده است.
پکیج AMG Night در این خودرو، روکش مشکی براق را برای قطعاتی شامل ورودی هوا، رکاب جانبی، گلگیرها، حاشیه پنجرههای جانبی، آینههای جانبی، دیفیوزر عقب و خروجیهای چهارگانه اگزوز به همراه آورده است. البته افرادی که روکش فیبرکربن را ترجیح دهند، میتوانند پکیج فیبرکربن را سفارش دهند.
با ورود به فضای کابین مرسدس AMG E 63 S Final Edition، مواردی همچون تابش نشان AMG روی زمین، پارکابی AMG و صندلیهای اسپرت با روکش چرم ناپا به رنگ مشکی و خاکستری و دوخت زرد با تنظیم برقی و گرمکن، نظر بیننده را جلب میکند.
از روکش چرم ناپا برای پوشش برخی قسمتهای دیگر همچون فرمان AMG پرفورمنس و بخش نشاندهندهها استفاده شده است. تریم قطعات فیبرکربن در کنسول مرکزی و داشبورد، نورپردازی، نشان AMG روی کفپوشها و پلاک AMG Final Edition روی داشبورد، از دیگر ویژگیهای قابل ذکر در این بخش خواهد بود.
نیروی حرکتی مرسدس AMG E 63 S Final Edition از پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر توئین توربو تامین شده است، که 603 اسببخار قدرت و 850 نیوتنمتر گشتاور را از طریق سامانه 4Matic+ به تمام چرخها ارسال میکند.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، تنها 999 دستگاه از آخرین سری E کلاس با پیشرانه 8 سیلندر AMG تولید خواهد شد. شرکت سازنده دربازه قیمت مرسدس AMG E 63 S Final Edition هیچ خبری منتشر نکرده است، اما انتظار داریم که شاهد فاصله قیمتی واضح بین این نسخه با E 63 S باشیم.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru