پس از مدتها انتظار، بالاخره از نسخه N هیوندای النترا هم رونمایی شد.
”علاوه بر افزایش قدرت، تغییراتی نیز در نحوه انتقال قدرت پیشرانه اعمال شده که باعث کاهش وزن در بخش جلو و همچنین کیفیت بهتر سواری خواهد شد.“مهمترین تغییر این نسخه نسبت به مدل استاندارد را باید در زیر کاپوت این خودرو جستجو کرد، جایی که پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مشترک با سایر محصولات N-Line قرار گرفته است. پیشرانه مذکور 276 اسببخار قدرت را از طریق جعبهدنده شش سرعته دستی یا 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخها ارسال میکند.
دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی روی محور جلو نصب شده تا بتواند قدرت پیشرانه را به درستی هدایت و از انحراف خودرو پیشگیری کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت هیوندای النترا N با جعبهدنده اتوماتیک برابر با 5.3 ثانیه است. به واسطه پیشبینی قابلیت بوست NGS، قدرت پیشرانه در هنگام نیاز به صورت لحظهای به میزان 10 اسببخار افزایش خواهد یافت.
علاوه بر افزایش قدرت این خودرو، تغییراتی نیز در نحوه انتقال قدرت پیشرانه به محور اعمال شده که بنابر اظهار هیوندای باعث کاهش وزن در بخش جلو و همچنین کیفیت بهتر سواری خواهد شد. اجزای سیستم تعلیق، دیسکهای ترمز و مسیر هدایت هوا به سوی آنها، اتصالات شاسی و افزایش سفتی کمکفنرهای عقب از سایر تغییراتی است که روی هیوندای النترا N اعمال شده.
روی تمامی رینگهای این خودرو، تایرهای 19 اینچی Pilot 4S ساخت میشلن با ابعاد245/35ZR نصب شده است. یکی از نکات جالب درباره این خودرو نصب دریچه متغیر برای سیستم اگزوز بوده که امکان انتخاب چند صدای مختلف را فراهم میکند.
طراحی جدید سپر جلو، باله و دیفیوزر عقب، نوار قرمز در بخش پایینی بدنه و رنگ آبی Performance، مهمترین تغییراتی است که هیوندای برای ایجاد تمایز میان نسخه N با النترا استاندارد برای این مدل درنظر گرفته است.
سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای النترا N هم به امکانات اضافی شامل تایمر حرکت در پیست و نمایش دمای روغن پیشرانه و سیستم خنککننده مجهر شده است. صندلیهای اسپرت با حمایت بیشتر از بدن سرنشین به همراه لوگوی N در نقاط مختلف، از دیگر نکات قابل ذکر درباره کابین این سدان اسپرت کرهای است.
انتظار میرود فروش هیوندای النترا N با مدل 2022، تا قبل از پایان سال 2021 ابتدا در کره جنوبی آغاز شود و سپس به سایر بازارها تسری یابد. ولی فعلاً درباره قیمت و زمان دقیق عرضه این مدل خبری در دسترس نیست.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com