پیش‌نمایشی از خودروهای آینده شرکت

معرفی کانسپت بیوک الکترا

9 مهر 1399 15:50

شرکت بیوک با رونمایی از کانسپت الکترا در چین، رسانه‌ها و علاقمندان را شگفت‎زده کرد. هرچند نام این خودرو از یک محصول خاطره­‌انگیز کلاسیک برگرفته شده اما به جرات هیچ ارتباطی با آن ندارد. در حقیقت کانسپت الکترا را می‌توان پیش‌نمایشی از زبان طراحی جدید بیوک دانست که بخشی از برنامه­‌های آینده این خودروساز را به معرض نمایش گذاشته است.

کانسپت الکترا را می‌توان پیش‌نمایشی از زبان طراحی جدید بیوک دانست که بخشی از برنامه­‌های آینده این خودروساز را به معرض نمایش گذاشته است.با دیدن بیوک الکترا، در همان نگاه اول کانسپت دیگری به نام Enspire را به یاد می­‌آوریم که در سال 2018 توسط بیوک معرفی شد. با این حال مهندسان بیوک در طراحی الکترا قدمی فراتر نهاده و ظاهر یک کراس­‌اور 4 نفره را با یک خودروی اسپرت GT ترکیب کرده‌اند.

بیوک اعلام کرده ایده طراحی الکترا از کپسول فضایی برگرفته شده و می‌­تواند یادآور فرم الکترا کلاسیک باشد که آن هم تحت تاثیر فضاپیماها طراحی شده بود. البته شباهت میان این دو خودرو در همین نقطه به پایان می­‌رسد.

بیوک زبان طراحی خودروی جدید را «انرژی پتانسیل» نامیده و فرم آن را به تیر پیکان تشبیه کرده است. کاپوت کشیده، فرم ایستاده بخش‌های جلو و عقب بدنه، حالت خمیده شیشه جلو و سقف، چراغ‌های باریک جلو، رینگ‌های 23 اینچی، جلوپنجره بسیار کم‌عرض ، طراحی خاص چراغ‌های دیلایت و البته درهای پروانه‌­ای چهره کلی این خودرو را تشکیل می­‌دهند که در عین خاص بودن، همچنان معرف محصولی از بیوک است.

کانسپت بیوک الکترا

طراحی کم‌جزئیات نمای خارجی به کابین هم راه یافته، جایی که بیوک آن را به فضای داخلی فضاپیما تشبیه می­‌کند. این توصیف چندان دور از واقعیت نیست چراکه فرمان مستطیل شکل، یک نمایشگر بزرگ خمیده و صندلی‌هایی با فرم خاص را در کمتر خودرویی می­‌توان مشاهده کرد.

کانسپت الکترا برپایه پلتفرم ماژولار جدید GM شکل گرفته است. دو موتور آن روی محورهای خودرو نصب و به یاری باتری‌های Ultium ساخت این شرکت قدرتی در حدود 583 اسب‌بخار و شعاع حرکتی بیش از 600 کیلومتر برای آن فراهم می­‌کنند. بیوک شتاب صفر تا یکصد کیلومتر برساعت کانسپت الکترا را برابر با 4.3 ثانیه اعلام کرده است.

الکترا قابلیت دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری از راه دور را نیز دارد، ویژگی که در کادیلاک اسکالید 2021 نیز پیش‌بینی شده است. براساس اعلام بیوک، این خودرو به دستیار صوتی هوشمند و فناوری ارتباطی V2X نیز مجهز شده است.

نمی­‌توان از بکارگیری تمام ویژگی­‌های این خودرو در یک مدل تولیدی مطمئن بود ولی فناوری‌­ها و پیشرانه آن احتمالاً در آینده به واقعیت بدل خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران