آتش‌بازی فقط روی پیست

لامبوگینی بدون سقف، بدون شیشه

13 مهر 1399 14:00

بعد از رونمایی لامبورگینی اسنزا SCV12 خودروی مخصوص پیست لامبورگینی، اسکادرا کورس (بخش موتوراسپرت شرکت) نسخه متفاوتی از این ابرخودرو را برای آزمون جاده‌ای آماده کرده است. اگرچه ایتالیایی‌ها هنوز نسبت به ماهیت این خودرو اظهارنظر نکرده‌اند ولی پیش‌بینی می‌شود این خودرو همان ویرایش روباز اسنزا باشد.

گاو خشگین یک برداشت دیگر از اونتادور خود را در برنامه دارد. خودرویی که طبق برنامه‌های اخیر شرکت می‌رود تا تنها در پیست‌ مسابقات حرفه‌ای انجام وظیفه کند.گاو خشگین یک برداشت دیگر از اونتادور خود را در برنامه دارد. خودرویی که طبق برنامه‌های اخیر شرکت می‌رود تا تنها در پیست‌ مسابقات حرفه‌ای انجام وظیفه کند. اگر ساختار طراحی بدنه آشنا به نظر می‌رسد، دلیلش این است که پیش‌تر مخاطبان جهانی چنین فرمتی را روی اسنزا  SCV12 دیده بودند.

برچسب عبارت Attenzione Macchina Veloce (به معنی هشدار، خودروی بسیار سریع) مبارزه‌طلبی این خودرو را به رخ رقبا می‌کشد. در ادامه نیز کلمه Aperta به معنی باز هم دیده می‌شود که تفسیر معنای آن با توجه به مدل خودرو چندان سخت نیست.

اگرچه این یک خودروی روباز به حساب می‌آید ولی آنطور که از طراحی قسمت پشتی برمی‌آید، به نظر نمی‌رسد که در این خودرو قابلیت جمع‌شوندگی سقف لحاظ شده باشد. این یعنی در صورت وجود سقف احتمالی، راننده باید به صورت دستی آن را باز و بست کند. این تنها بخش خاص سوپراسپرت جدید لامبورگینی نیست. این خودرو به سبک اسپیدسترهای اصیل، شیشه جلو نیز ندارد.

شاید طراحی محصول جدید کمی نامتعارف باشد ولی حقیقت این است که لامبورگینی سال 2012 در نمایشگاه ژنو با معرفی اونتادور J به این دنیای عجیب ورود کرده بود. حتی بدون نیاز به بررسی دستورالعمل‌های ایمنی هم مشخص بود که این خودرو قابلیت حضور در خیابان را ندارد.

بد نیست بدانید اسنزا SCV12 قوی‌ترین خودروی تاریخ لامبورگینی است که می‌توانست بدون حضور توربوشارژ 820 اسب‌بخار قدرت را از پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر Vشکل خود بیرون بکشد.

دیدگاه کاربران