خودرویی خاص در هفت نسخه

تبدیل رولزرویس ریث به نسخه شوتینگ‌بریک

16 مهر 1399 10:55

اواخر ماه آگوست تصاویری از یک رولزرویس ریث شوتینگ‌بریک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و این شائبه را ایجاد کرد که خودروساز بریتانیایی قصد ساخت چنین مدلی را دارد.

قرار شده مجموعاً هفت دستگاه از این مدل ساخته شود که برای تولید هریک چند ماه زمان لازم است.اما اکنون مشخص شده که این خودرو محصول رولزرویس نبوده و در اثر همکاری مشترک میان طراحی به نام Niels van Roij و شرکت بلژیکی Carat Duchatelet با سابقه نیم قرن ساخت خودروهای سفارشی، شکل گرفته است.

محصول نهایی که اکنون با نام کامل «شبح نقره‌ای Carat Duchatelet شوتینگ‌بریک» شناخته می‌شود، براساس رولزرویس ریث ساخته شده با این تفاوت که خط سقف، ستون آخر و بخش انتهایی بدنه به همراه شیشه‌های جانبی با خودروی استاندارد بسیار متفاوت طرح شده و خودرویی منحصربه‌فرد با الهام از خودروهای شوتینگ‌بریک قدیمی بریتانیایی پدید آورده است.

ایده اولیه ساخت «شبح نقره‌ای» زمانی شکل گرفت که مالک یک رولزرویس ریث برای شوتینگ‌بریک نمودن خودروی خود به طراحان شرکت Carat Duchatelet مراجعه کرد، اما اکنون قرار شده مجموعاً هفت دستگاه از این مدل ساخته شود که برای تولید هریک چند ماه زمان لازم است.

رولزرویس ریث شوتینگ‌بریک

شرکت Carat Duchatelet در تزئین فضای کابین این مدل نگاه تک‌بعدی نداشته و در عوض پوشاندن تمامی قسمت‌ها با چرم، از مواد مختلف استفاده نموده ولی در عین حال اعلام کرده خریداران امکان انتخاب از میان طیف وسیعی از متریال و رنگ‌های گوناگون را برای طراحی داخلی «شبح نقره‌ای» خواهند داشت.

طرح آقای Niels van Roij در فضای داخلی هم غوغا به پا کرده چراکه این شبح نقره‌ای به واسطه نصب بیش از 2 هزار عنصر نورانی با ابعاد گوناگون در پوشش داخلی سقف، اکنون بزرگترین سقف استارلایت (با نورپردازی شبیه به آسمان پر ستاره در شب) را در میان ساخته‌های رولزرویس دارد. نحوه جانمایی عناصر نورانی به‌گونه‌ای بوده که حس بی انتهایی آسمان را تداعی کرده و امکان لذت بردن از این سقف رویایی را برای تمامی 4 سرنشین فراهم می­‌سازد.

کابین رولزرویس ریث شوتینگ‌بریک

اکنون که صحبت از سرنشینان شد، بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که چیدمان صندلی‌های این مدل به صورت دو ردیف دوتایی انجام شده ضمن این‌که روکشی مشابه پوشش داخلی درها در دو سوی فضای صندوق نصب و امکان دسترسی از اتاق به این بخش هم تامین شده است.

برای تامین نیروی محرکه این خودروی لوکس از همان پیشرانه 12 سیلندر توئین توربوشارژ استفاده شده با این تفاوت که قدرت آن به 700 اسب‌بخار افزایش یافته تا از این نظر هم با مدل استاندارد ریث تفاوت داشته باشد.

همچون سایر خودروهای سفارشی، درباره قیمت این خودرو هم رقمی اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران