یادبود رکوردشکنی در دریاچه نمک Bonneville

دو نسخه خاص از رولزرویس داون و ریث

6 تیر 1400 19:00

کاپیتان George Eyston در تاریخ 19 نوامبر 1937 خود را به دریاچه نمک Bonneville در ایالت یوتا رساند و توانست رکورد جدیدی را با سرعت 502 کیلومتر برساعت و به کمک دو پیشرانه 12 سیلندر رولزرویس، ثبت کند.

پس از گذشت 80 سال، رولزرویس قصد دارد با معرفی دو نسخه ویژه از مدل‌های داون و ریث، بار دیگر رکورد افتخارآمیز خود در دریاچه نمک Bonneville را جشن بگیرد.تقریباً یک‌سال بعد، کاپیتان دوباره وارد میدان شد و باز هم رکورد جدیدی را با سرعت 575 کیلومتر برساعت، از آن خود کرد. این رکورد تا سال 1939 باقی ماند تا این که با وقوع جنگ جهانی دوم، همه چیز پایان یافت و کاپیتان Eyston دیگر هیچ‌گاه به صحنه‌ ثبت رکورد بازنگشت.

اکنون نیز پس از گذشت 80 سال، رولزرویس قصد دارد بار دیگر این رکورد افتخارآمیز خود را جشن بگیرد. به همین منظور مجموعه Landspeed، که شامل دو نسخه ویژه از مدل‌های ریث و داون می‌شود، را معرفی کرده است.

هر کدام از آن‌ها با تریم بلک‌بج و نشان‌های ویژه‌ای که به رکوردهای Eyston اشاره دارد، عرضه می‌شوند. اما خبری از پیشرانه عظیم 12 سیلندر 37 لیتری نیست و به جای آن از پیشرانه 6.6 لیتری توئین‌توربو در هر دو مدل استفاده شده است.

برای طراحی این مجموعه منحصربه‌فرد، از دریاچه نمک Bonneville الهام گرفته شده است. برای مثال روی داشبورد و صفحات داخلی، طرح زمین‌ و ترک‌های کف دریاچه به چشم می‌خورد؛ ساعتی که سمت راست نمایشگر قرار دارد، با مقیاس‌های Thunderbolt ساخته شده و سایه خودروی رکورددار، با لیزر روی آن حک شده؛ روی در راننده نیز رنگ روبان افتخارات کاپیتان، نقش بسته است.

ویژگی مخصوص مدل ریث، سقف کهکشانی آن است، که در این نسخه خاص آسمان شب 16 سپتامبر 1938، تاریخی که رکورد نهایی ثبت شد، را نشان می‌دهد.

بدنه رولزرویس ریث و داون از دو رنگ منحصربه‌فرد تشکیل شده و سایه‌هایی با رنگی به نام آبی بونویل (Bonnevill Blue) آن را تکمیل می‌کند. علاوه‌برآن‌ها، هر از چند گاهی از رنگ‌های سیاه و زرد نیز استفاده شده تا یادآور Thunderbolt باشد.

آقای Torsten Müller-Ötvös، مدیرعامل رولزرویس، درباره‌ این مجموعه می‌گوید که به کمک آن یاد و خاطره‌ی کاپیتان Eyston زنده می‌شود و داستانش را بازگو می‌کنند. وی افزود که تمام جزئیات به کار رفته در مجموعه Landspeed به موفقیت‌های شگفت‌انگیز، رویای بزرگ و شجاعت بی‌نظیر کاپیتان اشاره دارد.

این مجموعه بسیار کمیاب خواهد بود؛ تنها 35 دستگاه ریث بلک‌بج و 25 دستگاه داون بلک‌بج تولید خواهد شد.

دیدگاه کاربران