می‌باخ، G کلاس و AMG برقی می‌شوند

برنامه ویژه مرسدس‌بنز برای مدل‌های برقی

18 مهر 1399 13:00

مرسدس‌بنز طی کنفرانس سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران مجازی چشم‌انداز خود برای آینده را ترسیم کرد. این خودروساز در طرح جاه‌طلبانه قصد دارد تا سال 2030 نیمی از سبد فروش خود را به محصولات برقی اختصاص دهد.

مرسدس در نظر دارد تا خانواده فوق لوکس می‌باخ، اسپرت‌های AMG و شاسی‌بلند G کلاس را در فاز خودروهای برقی توسعه دهد.طی چند ماه گذشته مهم‌ترین خبرهای خروجی از مرسدس‌بنز مربوط به معرفی نسل جدید S کلاس و E کلاس بوده است. اما اکنون می‌دانیم که خبرهای مهم دیگری نیز از این شرکت در راه است.

در واقع مرسدس در نظر دارد تا خانواده فوق لوکس می‌باخ، اسپرت‌های AMG و شاسی‌بلند G کلاس را در فاز خودروهای برقی توسعه دهد. این در حالی است که پروژه اختصاص خودروهای برقی شرکت که با نام EQ شناخته می‌شود از سال 2021 با مدل EQS رسما به جریان می‌افتد. پس از آن اعضای دیگر مانند نسخه شاسی‌بلند EQS ،EQE و البته نسخه سدان EQE روانه بازار خواهند شد. این برای اولین‌بار است که مرسدس خبر از تولید مدل‌های شاسی‌بلند خانواده EQ می‌دهد.

از سال آینده ماجراجویی برقی برای مدل‌های AMG آغاز می‌شود که انتظار داریم شامل هیبریدی‌های پرقدرت و پرسرعت باشد. هم‌چنین گفته می‌شود که شرکت قصد دارد حجم تولید مدل‌های لوکس می‌باخ را به لطف نسخه‌های برقی، دو برابر کند. البته جزئیات مربوط به توسعه G کلاس برقی هنوز محدود است. شرکت فقط درباره آن گفته که افسانه رشد خواهد کرد.

از سال 2025 مرسدس‌بنز دومین پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی خود به اسم MMA را در دسترس قرار خواهد داد که زیربنای کراس‌اورهای جمع‌وجور خواهد بود. هم‌چنین شرکت وعده داده است که نسخه جدید سیستم‌عامل انحصاری MB.OS را نیز از سال 2024 معرفی خواهد کرد.

دیدگاه کاربران