راه‌حلی برای افزایش فروش

معرفی آئودی R8 دیفرانسیل عقب مدل 2021

20 مهر 1399 10:16

پس از اعلام لغو عرضه نسخه پایه آئودی R8 در ایالات متحده در اواسط ماه جولای، چاره‌ای جزء خرید نسخه Performance از این خودروی سوپراسپرت مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی باقی نمانده بود. اما اکنون راه دیگری برای خرید نسخه‌ای ساده‌تر از این خودرو پیدا شده، البته کمی کاهش قدرت پیشرانه و عدم وجود سامانه چهار چرخ محرک شما را چندان آزار نمی­‌دهد.

مهمترین عاملی که باعث افزایش انگیزه مشتریان به خرید آئودی R8 دیفرانسیل-عقب خواهد شد قیمت آن است که حدود 40 هزار دلار کمتر از مدل چهارچرخ محرک است.از آئودی R8 RWD صحبت می­‌کنیم، نسخه‌ای عادی‌تر از مدل تولید محدود R8 RWS که البته قرار نیست در تیراژ اندک ساخته شود. قدرت پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی این مدل به 532 اسب‌بخار کاهش یافته که 70 واحد کمتر از تریم Performance است. میزان گشتاور نیز از 560 به 540 نیوتن‌متر رسیده ضمن این‌که به دلیل حذف سامانه چهارچرخ محرک، وزن کلی کمتر شده است.

آئودی R8 دیفرانسیل عقب که در دو نسخه کوپه و اسپایدر قابل سفارش بوده چندان هم خودروی کند و تنبلی نیست چراکه شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت نسخه­‌های کوپه و اسپایدر به ترتیب برابر با 3.6 و 3.7 ثانیه بوده یعنی تنها 0.4 ثانیه کندتر از مدل‌های چهارچرخ محرک.

حداکثر سرعت نسخه­‌های کوپه و اسپایدر آئودی R8 RWD هم با 6 واحد کاهش نسبت به مدل چهارچرخ محرک به ترتیب به 321 و 320 کیلومتر برساعت رسیده است.

آئودی R8 دیفرانسیل عقب مدل 2021

غیر از کاهش قدرت و حذف سامانه چهارچرخ محرک، آئودی شاسی و برخی اجزای تعلیق جلو و عقب R8 را تغییر داده و فرمان الکترومکانیکی نیز روی این خودرو نصب کرده است.

درهرحال به نظر می­‌رسد مهمترین عاملی که باعث افزایش انگیزه مشتریان به خرید آئودی R8 دیفرانسیل-عقب خواهد شد قیمت آن است که برای نسخه کوپه و اسپایدر به ترتیب 142,700 و 154,900 دلار تعیین شده یعنی 40 هزار دلار کمتر از مدل چهارچرخ محرک.

آئودی برای عرضه این مدل از زمستان آینده برنامه‌ریزی کرده است. بد نیست بدانید فروش آئودی R8 در ایالات متحده در 9 ماه ابتدای سال 2020 با 3 درصد کاهش به 395 دستگاه رسیده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران