محصول 271 هزار دلاری KTM

معرفی X-Bow GTX

23 مهر 1399 13:28

پس از یک معرفی اولیه در فوریه 2020، KTM از جدیدترین مدل مسابقه‌ای سری X-Bow با نام GTX رونمایی کرده است.

X-Bow GTX خودرویی مخصوص حرکت رانندگان حرفه‌ای در پیست است، که قطعات بدنه و شاسی مونوکوک آن از فیبرکربن ساخته شده.شرکت اتریشی مدل X-Bow GTX را به عنوان زیباترین و پیشرفته‌ترین خودروی ساخت خود وصف نموده، خودرویی مخصوص حرکت رانندگان حرفه‌ای در پیست که قطعات بدنه و شاسی مونوکوک آن از فیبرکربن بوده و سازه‌اش هم با میله‌های حفاظتی مطابق با استانداردهای فدراسیون جهانی اتومبیلرانی ساخته شده است.

صندلی‌های ریکارو در کابین X-Bow GTX از کربن-کولار ساخته شده و با کمربند ایمنی شش نقطه‌ای مخصوص خودروهای مسابقه‌ای ساخت Schroth همراه شده است. غربیلک فرمان مسابقه‌ای این خودرو با جیر روکش شده و یک نمایشگر هم روی خود جای داده است. لازم به ذکر است سامانه فرمان این مدل برخلاف فرمان هیدرولیک مدل قبلی یعنی X-Bow GT از نیروی کمکی برقی بهره‌مند شده و علاوه‌بر کاهش وزن، امکان انتخاب از میان سه حالت مختلف برای راننده را فراهم می‌­کند.

نیروی محرکه X-Bow GTX از پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ و 5 سیلندر ساخت آئودی تامین شده که پس از تغییرات اعمال شده روی نرم‌افزار پیشرانه و سیستم اگزوز، اکنون 523 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به جعبه‌دنده شش سرعته سکوئنشال Holinger MF با کلاچ مسابقه‌ای و دیفرانسیل لغزش محدود متصل شده است. اهرم تعویض دنده X-Bow GTX همچون خودروهای حاضر در مسابقات لمان به صورت الکترونیکی کنترل می­‌شود. با توجه به وزن 1048 کیلوگرمی این خودرو و قدرت پیشرانه، نسبت قدرت به وزن به 1.98 کیلوگرم بر اسب‌بخار رسیده هرچند فعلاً درباره اعداد عملکرد این خودرو مطلبی اعلام نشده است.

KTM X-Bow GTX

ظرفیت باک 120 لیتری X-Bow GTX امکان پیمایش مسافت بیشتری نسبت به سایر رقبا را فراهم می­‌کند.

 

کمک‌فنرهای این خودرو در هردو محور قابل تنظیم بوده و در محورهای جلو و عقب به ترتیب به کالیپر ترمزهای شش پیستونه و دیسک‌های 378 میلی‌متری و کالیپرهای چهار پیستونه با دیسک‌های 355 میلی‌متری مجهز شده است.

نحوه باز شدن بدنه KTM X-Bow GTX هم یکی از موارد قابل توجه در طراحی این مدل بوده که طی فرآیندی با جابجایی فریم فیبرکربن، شیشه جلو ساخت Makrolon و درهای شیشه‌ای آن به اطراف باز می­‌شوند. دو عدد دوربین هم نقش آینه‌های جانبی X-Bow GTX را ایفا می­‌کنند، خودرویی که با قیمت 271,250 دلار در اروپا به فروش می­‌رسد.

دیدگاه کاربران