نمایشی از مدل‌های برقی رنو در آینده

معرفی کانسپت مگان eVision

26 مهر 1399 09:47

شرکت رنو کانسپت مگان eVision را معرفی کرد، خودرویی که تصویری از چهره نسل آینده هاچ‌بک محبوب ساخت این برند را به نمایش گذاشته و در عین حال برخی ویژگی‌های محصولات برقی رنو در آینده را نیز معرفی می­‌کند.

رنو مگان eVision به باتری 60 کیلووات ساعتی و موتور برقی با خروجی 215 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است.این خودرو روی پلتفرم ماژولار جدید خودروساز فرانسوی یعنی CMF-EV ساخته شده که برای ساخت مدل‌های برقی طراحی شده و به باریک‌ترین باتری‌های موجود در بازار مجهز شده است.

به دلیل برقی بودن مگان eVision به جلوپنجره نیازی نبوده بنابراین از فضای این قطعه برای نصب نوار LED استفاده شده که عرض نمای جلو را پیموده است. طرح چراغ‌ها تاحدی شبیه به محصولات فعلی این برند بوده و فرورفتگی‌های روی کاپوت نیز از سادگی بخش جلو کاسته است.

دستگیره درها درون بدنه مخفی شده و با نزدیک شدن راننده یا سرنشین از جای خود خارج می­‌شوند. رنگ طلایی که از ستون A آغاز شده و تا انتهای سقف ادامه می­‌یابد نیز جلوه تازه‌ای به این مدل بخشیده است. رینگ‌های 20 اینچی این مدل نیز علاوه بر طرح اختصاصی، به عبور بهتر جریان هوا یاری می­‌رسانند.

کانسپت رنو مگان eVision

همچون نمای جلو در بخش عقب نیز یک نوار سرتاسری عرض بدنه را طی کرده و چندین LED عمودی را در خود جای داده است.

رنو مگان eVision به باتری 60 کیلووات ساعتی و موتور برقی با خروجی 215 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده که نیروی خود را به چرخ‌های جلو ارسال می­‌کند. براساس اعلام سازنده، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این هاچ‌بک برقی کمتر از 8 ثانیه و شعاع حرکتی آن در نسخه نهایی برابر با 450 کیلومتر خواهد بود.

پلتفرم کانسپت رنو مگان eVision

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، پلتفرمCMF-EV  که در ساخت مگان eVision به‌کارگرفته شده، به عنوان پایه و اساس خودروهای برقی آینده اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی استفاده خواهد شد. تجهیزات پیشرانه در این پلتفرم جای کمی اشغال کرده و امکان نصب باتری به صورت عمودی یا افقی در آن فراهم شده است. قرارگیری چرخ‌ها در گوشه­‌های انتهایی پلتفرم هم افزایش فضای کابین را درپی دارد.

دیدگاه کاربران