قابلیت پیمایش تا 225 کیلومتر

معرفی نسخه برقی از رنو توئینگو

30 مهر 1399 10:13

شرکت رنو اقدام به انتشار مشخصات فنی و تصاویری از کوچکترین خودروی برقی ساخت خود یعنی توئینگو الکتریکی (با نام تجاری Twingo Electric ) نموده است.

با انتخاب حالت رانندگی اکو (Eco) که شتابگیری و حداکثر سرعت را محدود کرده، می‌توان شعاع قابل حرکت در چرخه کامل را به 225 کیلومتر افزایش داد.توئینگو برقی که اولین بار در ماه فوریه به صورت مختصر معرفی شد، به تازگی برای فروش در فرانسه و سایر بازارهای اروپا (به جزء بریتانیا) با قیمت پایه 25,075 دلار عرضه شده است.

این هاچ‌بک برقی به موتور الکتریکی R80 ساخت رنو مجهز شده که 81 اسب‌بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت توئینگو برقی به ترتیب برابر با 12.9 ثانیه و 135 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

باتری نصب شده در این کوچولوی فرانسوی 22 کیلووات ساعت ظرفیت داشته و با یکبار شارژ کامل، امکان حرکت در شعاع 190 کیلومتر مسافت در چرخه کامل WLTP و 270 کیلومتر در چرخه کامل شهری WLTP را فراهم می‌کند. البته با انتخاب حالت رانندگی اکو (Eco) که شتابگیری و حداکثر سرعت را محدود کرده، می‌توان شعاع قابل حرکت در چرخه کامل را به 225 کیلومتر افزایش داد.

نسخه برقی از رنو توئینگو

درصورت شارژ باتری این خودرو با جریان 22 کیلووات AC به مدت نیم ساعت، نیروی لازم برای پیمودن 80 کیلومتر مسافت فراهم خواهد شد.

این خودروی برقی همچنین سه حالت ترمز با نیروی احیا شونده به راننده پیشنهاد می­‌کند که B2 , B1 و B3 نام داشته و از طریق اهرم دنده قابل انتخاب خواهند بود. با انتخاب پیشرفته‌ترین حالت، توئینگو برقی در حقیقت به یک خودروی تک پدالی بدل شده و با کاهش چشمگیر نیاز به ترمزگیری، راحتی رانندگی در ترافیک شهری را بسیار افزایش خواهد داد.

کابین نسخه برقی از رنو توئینگو

رنو توئینگو برقی در سه تریم لایف، زن (Zen) و اینتنس عرضه خواهد شد ضمن این‌که نسخه پرچمدار این خودرو با نام وایبس در تیراژ محدود و با قیمت 31,100 دلار در فرانسه به فروش می­‌رسد. رنگ نارنجی والنسیا برای بدنه، جزئیات سفید رنگ جلوپنجره، رینگ‌های 16 اینچی با مرکز نارنجی و نوارهای تزئینی روی درهای عقب جزء ویژگی‌های ظاهری این نسخه سفارشی بشمار می­‌آیند.

در فضای کابین نسخه وایبس از توئینگو برقی هم نوارهای روی داشبورد، طراحی سفارشی صندلی‌ها و پوشش داخلی درها، کفپوش‌های سفارشی و اهرم تعویض دنده نارنجی جلب نظر می­‌کند.

دیدگاه کاربران