ترفندی برای فروش نسخه‌های باقیمانده

پوششی خاص برای مک‌لارن الوا

27 مهر 1399 11:36

شرکت مک‌لارن در فروش محصولات جدید و سفارشی خود همچون سنا GTR بسیار موفق بوده اما درمورد الوا وضع کمی متفاوت است چراکه معرفی و عرضه این خودروی عاری از هرگونه شیشه جانبی با دوران همه‌گیری کرونا مصادف شده و می‌توان پیش‌بینی کرد فروش چنین خودرویی با قیمت 1.7 میلیون دلار کار چندان راحتی نباشد.

با وجودآن‌که تیراژ برنامه‌ریزی شده برای ساخت این خودروی 804 اسب‌بخاری کاهش یافته، اما هنوز چند نمونه فروش نرفته از آن باقیمانده است.به همین دلیل مک‌لارن تصمیم گرفته سقف تولید الووا را از 399 دستگاه که در ابتدا اعلام شده بود به 249 و در نهایت به 149 دستگاه کاهش دهد.

متخصصان بخش خودروهای سفارشی مک‌لارن یعنی MSO در اقدامی دیگر تصمیم به افزودن هیجان بیشتر به الوا گرفته‌اند. برای گرامیداشت شکل‌گیری همکاری مجدد میان این خودروساز بریتانیایی و شرکت Gulf Oil، بدنه این خودرو به نوارهای نارنجی رنگ مشابه با طرح ظاهری خودروهای این تیم باسابقه مزین شده است.

سابقه همکاری میان مک‌لارن و Gulf Oil به اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی بازمی­‌گردد، زمانی که خودروهای مسابقات فرمول یک، Can-Am و ایندی کار با نوارهایی روی بدنه خود تزئین می­‌شدند.

در دهه 90 میلادی شاهد حضور مک‌لارن F1 GTR در مسابقات لمان با خط‌کشی تیم گلف بودیم درحالی‌که در سال‌های اخیر مدل‌های 675LT و Lanzante P1 GTR را با چنین ظاهری مشاهده کرده‌ایم.

پوششی خاص برای مک‌لارن الوا

به هرحال مک‌لارن الوا قرار است در فستیوال سرعت گود وود به علاقمندان معرفی شود، رویدادی که برخلاف سابق و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. مک‌لارن اعلام کرده مشخصات نمونه‌های اولیه الوا توسط متخصصان MSO و در مشورت با مالکان این مدل‌ها تکمیل شده است.

با وجودآن‌که تیراژ برنامه‌ریزی شده برای ساخت این خودروی 804 اسب‌بخاری کاهش یافته، اما هنوز چند نمونه فروش نرفته از آن باقیمانده است. مک‌لارن الوا پس از تولید به جمع خودروهای اسپیدستر و خاصی همچون فراری مونزا SP1 / SP2 و استون‌مارتین اسپیدستر وارد خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران