با وجود آنکه سری فورزا (Forza) از موتورسیکلتهای ساخت هوندا در باشگاه رقبا عضوی کاملاً تازه وارد محسوب میشود ولی با توجه به قابلیتهای مناسب این محصولات، به نظر نمیرسد برای یافتن جایگاه خود میان رقبا به زمان و زحمت زیادی لازم داشته باشند.
”قدرت پیشرانه نسبت به قبل بیشتر شده و اکنون قادر است 58 اسببخار تولید نماید.“تاکنون مدل 300 از سری فورزا موفقترین محصول این سری بوده که البته در سال 2020 و پس از بروزرسانی به 350 تغییر نام داد. یک مرحله بالاتر از این محصول مدل اینتگرا (Integra) قرار داشت که اکنون طبق تصمیم هوندا برای تعمیم برند فورزا، با محصولی به نام فورزا 750 جایگزین شده است.
اسکوتر جدید به همان پیشرانه 745 سیسی مجهز شده که قبلاً در مدلهای X-ADV و NC750X هم نصب شده است. براساس اطلاعاتی که روی وبسایت شعبه هوندا در بریتانیا منتشر شده، اجزا و میزان آلایندگی دیاکسید کربن این پیشرانه نسبت به مدل X-ADV بدون تغییر باقیمانده ولی در عین حال ادعا کرده که این موتور میتواند استاندارد آلایندگی یورو 5 را دریافت کند.
قدرت پیشرانه نسبت به قبل بیشتر شده و اکنون قادر است 58 اسببخار قدرت در 6750 دوردردقیقه و 69 نیوتنمتر گشتاور در 4750 دور در دقیقه تولید نماید که نسبت به قبل 4 واحد افزایش در قدرت پیشرانه و 2 واحد افزایش در حداکثر گشتاور را نشان میدهد. همچون مدلهای قبلی، جعبه دنده دوکلاچه نیروی پیشرانه را به چرخها منتقل میکند.
با توجه به مصرف 3.6 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر توسط عضو جدید خانواده فورزا، میتوان انتظار داشت این موتورسیکلت با یکبار سوختگیری کامل بتواند 360 کیلومتر مسافت را طی کند.
هوندا برخی فناوریهای کمکی را نیز به اسکوتر پرچمدار خود اضافه کرده که کنترل گشتاور انتخابی هوندا (HSTC) و امکان انتخاب چهار حالت رانندگی شامل استاندارد، اسپرت، بارانی و سفارشیسازی کاربر، مهمترین آنها به شمار میآید. امکانات رفاهی فورزا 750 نیز شامل نمایشگر 5 اینچی TFT، شناسایی هوشمند کلید، پورت USB و سیستم کنترل صوتی صدا خواهد بود.
درحال حاضر این مدل قرار است تنها در اروپا عرضه شود، هرچند هوندا فعلاً قیمت آن را اعلام نکرده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : rideapart.com