یک لوتوس دیگر که باز هم به آمریکا نخواهد آمد.

رونمایی از نسخه جدید لوتوس اکسیج به نام اسپرت 410

16 اردیبهشت 1397 18:00

لوتوس قصد دارد مجموعه مدل‌های اکسیج را با رونمایی از مدل جدید اسپرت 410، که در واقع اشتراک‌های زیادی با اکسیج کاپ 430 دارد گسترش دهد. مدل جدید 410 که جایگاهی بالاتر از 350 دارد، از بسیاری جهان مانند پیشرانه، سیستم تعلیق و آیرودینامیک، دقیقا مشابه با مدل کاپ 430 است.

همان پیشرانه، تیونینگ متفاوت

اکسیج اسپرت 410 از همان پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی سوپرشارژردار کاپ 430 استفاده می‌کند که در این مدل 410 اسب‌بخار نیرو و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌نماید. این خودرو موارد دیگری مانند خنک‌کننده روغن و کلاچ بزرگ‌تر مدل کاپ 430 را هم قرض گرفته است. به صورت استاندارد، اسپرت 410 با جعبه‌دنده شش سرعته دستی وارد بازار خواهد شد. این مدل صفرتاصد را در 3.3 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعت آن در مدل کوپه، مانند کاپ 430 برابر با 290 کیلومتربرساعت است.

یک مدل مسابقه‌ای بهینه شده برای جاده

کاپ 430 همچنین شاسی، سیستم تعلیق و کمک‌فنرهای خود را هم به مدل جدید اسپرت 410 داده است. کمک‌فنرهای نیترون این خودرو که به سه روش می‌توان آن‌ها را تنظیم کرد دوباره برای جاده تیون شده‌اند و به راحتی می‌توانند از پس آیرودینامیک بهینه شده خودرو بربیایند. میل موجگیرهای جلو و عقب قابل تنظیم ساخت کمپانی Eibach به صورت استاندارد روی این خودرو ارائه شده‌اند.

اسپرت 410 به تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 و رینگ‌هایی از جنس آلیاژ تقویت شده فوق‌العاده سبک، که در دو رنگ مشکی یا نقره‌ای موجود هستند، مجهز شده است. داخل این رینگ‌ها شاهد نصب کالیپرهای 4 پیستون تقویت شده AP Racing روی دیسک‌های ترمز دوتکه‌ای هستیم. این مدل جدید همچنین از طراحی متفاوتی در قسمت دماغه بهره می‌برد که شامل جلوپنجره عریض‌تر و تغییراتی در قطعات آیرودینامیک خودرو است. همین تغییرات طراحی را در مدل پایه اسپرت 350 هم مشاهده می‌کنیم.

لاغرتر از همیشه

به منظور کاهش وزن خودرو، اسپرت 410 را به یک سیستم اگزوز کامل تیتانیومی مجهز شده که در مجموع وزن خودرو را 10 کیلوگرم کم‌تر کرده است. لوتوس اکسیج اسپرت 410 اکنون وزنی برابر با 1054 کیلوگرم دارد. لوتوس همچنین در طراحی این خودرو در بخش‌هایی مانند زیر درب‌ها، سقف، پشت آمپر و در بخش کناری درب‌های عقب به میزان زیادی از فیبرکربن استفاده کرده است.

تجهیزات مسابقه‌ای برای خیابان

در حالی که اسپرت 410 خودرویی خیابانی است، لوتوس آپشن‌های الهام گرفته از خودروهای مسابقه‌ای زیادی را ارائه کرده که از آن جمله می‌توان به آتش خاموش‌کن، سوئیچ کات‌آف الکتریکی، غیرفعال کردن ایربگ‌ها، فرمان بدون ایربگ و کمربند ایمنی چهار نقطه‌ای اشاره کرد. خریداران این خودرو همچنین می‌توانند یک رول کیج را مطابق با استانداردهای فدراسیون جهانی اتومبیل رانی FIA برای اسپرت 410 سفارش دهند. لوتوس اسپرت 410 تقریبا 150 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند.

مواردی مانند فرمان با روکش چرم آلکانتارا و صندلی‌های اسپرت فیبرکربنی لوتوس با روکش آلکانتارا و چرم، یا تمام چرمی با دوخت متضاد، داخل کابین این خودرو ارائه شده‌اند. کمپانی همچنین یک پکیج رنگ کابین برای این خودرو آماده کرده که رنگ‌های متضاد روی برخی بخش‌های داخلی مانند اطراف کنترلر‌ها، دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع، قاب پنجره‌ها و کنسول جعبه‌دنده دیده می‌شود.

از دیگر آپشن‌های داخل کابین این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات صوتی با پشتیبانی از بلوتوث و آیپاد اشاره کرد.

این خودرو در برخی از بازارهای دنیا قرار نیست ارائه شود و آمریکا، یکی از بزرگ‌ترین آن‌هاست.

دیدگاه کاربران