با ظرفیت حمل بار 500 کیلوگرم

داچیا داستر وانت شد

3 آبان 1399 12:30

دو سال پیش در چنین روزهایی بود که یک شرکت رومانیایی به اسم Romturingia از پیکاپ پروتوتایپی رونمایی کرد که بر اساس نسل دوم داستر طراحی شده بود. همان زمان مشخص شد که داچیا وارد همکاری با این مجموعه شده تا این شاسی‌بلند محبوب خود را در کلاسی جدید توسعه بدهد.

با این خودرو می‌توان تا 500 کیلوگرم بار را جابجا کرد.اکنون ماحصل این همکاری به صورت رسمی رونمایی شده است. خودرویی که در حال حاضر به صورت تک کابین تولید شده تا به لطف آن بتواند فضای بیشتری برای قسمت بار فراهم کند.

طول قسمت بار این خودرو 1.65 متر و حجم آن معادل 1000 لیتر است. با این خودرو می‌توان تا 500 کیلوگرم بار را جابجا کرد. در قسمت انتهایی از کامپوزیت‌های سبک و مقاوم ساخته شده و روی ساختاری فلزی تعبیه شده است.

فضای بار داچیا داستر وانت

داچیا زبان طراحی خودرو را تغییر نداده است. یعنی علاوه بر شکل و شمایل جلو، حتی چراغ‌های عقب نیز تغییر چندانی نکرده‌اند. با این حال شرکت مجبور بوده که چراغ سوم را در بالای در قسمت بار تعبیه کند.

ویرایش پیکاپ داستر در مقایسه با نسخه شاسی‌بلند حدود 20 میلی‌متر کوتاه‌‌تر شده و اکنون طول نهایی‌اش 4341 میلی‌متر برآورد می‌شود. در مقابل ارتفاع از سطح زمین معادل 14 میلی‌متر افزوده شده تا به 224 میلی‌متر برسد.

طراحی نمای بغل داچیا داستر وانت

رومانیایی‌ها قصد دارند محصول جدید را تنها با یک پیشرانه عرضه کنند. قوای محرکه‌ای 1.5 لیتری توربو دیزل با 115 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور. البته خبر خوب این است که سیستم انتقال قدرت آن چهار چرخ محرک است.

برای افزایش توان عملکردی، جعبه‌‌دنده داستر پیکاپ 6 سرعته دستی در نظر گرفته شده است. شرکت مدعی است که داستر پیکاپ می‌تواند در هر کیلومتر زیر 5 لیتر سوخت مصرف کند.

نکته جالب درباره این خودرو آن است که داچیا فقط آن را با رنگ سفید عرضه می‌کند و همگی به صورت استاندارد با رینگ‌های 16 اینچی به دست مشتراین می‌رسند. قیمت داچیا داستر پیکاپ در بازار بومی رومانی حدود 26 هزار و 700 دلار است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : spare-wheel

دیدگاه کاربران