آفرود با اتوبوس مدرسه

معرفی تورسس Praetorian

3 آبان 1399 13:22

از مدتی پیش با مینی بوس آفرودر ساخت تورسس یعنی Praetorian آشنایی داریم، چراکه به جرات می­‌توان آن را تنها محصول از این نوع دانست. این وسیله نقلیه عمومی جان‌سخت و مقاوم اکنون در محیط‌های کارگاهی و معادن مورد استفاده قرار می­‌گیرد ضمن این‌که برای سفرهای گروهی ماجراجویانه نیز بسیار مناسب است.

کف این اتوبوس 41.7 سانتیمتر از سطح زمین فاصله داشته و می­‌تواند در عمق 61 سانتی‌متری آب غوطه‌ور شود.اما تورسس در جدیدترین اقدام خود، مدل Praetorian را در قالب یک اتوبوس مدرسه جان‌سخت معرفی کرده که بنابر اعلام شرکت سازنده می­‌تواند در شرایط سخت آب و هوایی و مواقع اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

البته باید امیدوار باشیم هرگز اتفاقی نیافتد که برای فرار از آن مجبور به استفاده از چنین اتوبوسی برای جابجایی کودکان باشیم ولی به هرحال کف این اتوبوس 41.7 سانتیمتر از سطح زمین فاصله داشته و می­‌تواند در عمق 61 سانتی‌متری آب غوطه‌ور شود.

این اتوبوس آفرودر با ظرفیت حمل 35 سرنشین، به تایرهای ساخت میشلین مجهز شده که برای عبور از مسیرهای ناهموار مناسب هستند.

قابلیت‌های ویژه Praetorian را باید مدیون شاسی ساخت سازنده مشهور خودروهای سنگین یعنی مان (MAN)، سامانه چهارچرخ محرک و پیشرانه 6.9 لیتری شش سیلندر دیزل با 240 اسب‌بخار قدرت و 925 نیوتن‌متر گشتاور دانست که این اتوبوس قدرتمند را شکل داده‌اند.

غیر از رنگ زرد مخصوص اتوبوس‌های مدرسه که روی بدنه Praetorian قرار گرفته، تورسس اقدام به پوشاندن سطح صندلی‌ها با روکش محافظ پلیمری کرده تا میزان دوام و همچنین قابلیت تمیز کردن آسان‌تر این قطعات را افزایش دهد.

هرچند احتمال چندانی برای تولید انبوه این مدل و مشاهده آن در سطح راه‌ها وجود ندارد ولی با توجه به تاکید شرکت تورسس بر قابلیت‌های این اتوبوس، می‌­توان حدس زد این تازه شروع یک مسیر جدید باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران