نسخه‌ای خاص از پرفروش‌ترین خودرو کابریولت سقف پارچه‌ای در بازار انگلستان

گرامیداشت بیست‌وپنجمین سالگرد تولید مینی کابریولت

16 اردیبهشت 1397 21:45

شعبه مینی در بریتانیا در حالی بیست و پنجمین سالگرد عرضه مدل روباز را جشن می‌گیرد که 25 سال پیش، وقتی هنوز مالکیت برند مینی در اختیار کمپانی روور بود، این خودرو برای اولین بار روانه بازار شد. در آن سال‌ها مدل کابریولت مینی روور تقریبا دوبرابر نسخه معمولی قیمت داشت.

این مدل برروی ساختار تقویت شده از مدل معمولی ساخته شده و در دو طیف رنگ عرضه می‌شد، یک مدل با بدنه به رنگ آبی کارائیبی و سقف خاکستری و دیگری با بدنه قرمز و البته سقف هماهنگ با بدنه خودرو. از نظر مشخصات فنی، مدل مجهز به سقف پارچه‌ای تفاوتی با مدل 1.3 لیتری کوپر هم دوران خود نداشت، اما در تجهیزات داخلی مواد گرانتری به کار رفته بود و همچنین رینگ‌های خودرو به نوارهای کرومی مجهز بودند.

ایده ساخت مینی با سقف پارچه‌ای دوسال قبل از تاریخ مورد بحث یعنی سال 1991 توسط کمپانی آلمانی به نام Lamm Autohaus اجرا شده بود که 75 نمونه از مینی سقف پارچه‌ای را ساخته و به سرعت به فروش رسانده بود. اما حتی قبل از این اقدام، ایده ساخت مینی با سقف پارچه‌ای فکر تازه‌ای نبود چرا که در دهه 60 میلادی چندین مینی با این نوع سقف ساخته شده بودند. یکی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌ها، مینی کریفورد بود که اولین نمونه آن، 55 سال پیش یعنی در سال 1963 ساخته شد. با این حال نمونه‌ای که در سال 1993 عرضه شد، اولین مدل مینی سقف پارچه‌ای بود که از خط تولید کارخانه اصلی خارج می‌شد.

حالا به افتخار بیست و پنج سال عرضه موفق این خودرو، به طور خاص 300 دستگاه از مینی با سقف پارچه‌ای تولید شده است.

بدنه این خودروها به رنگ آبی متالیک درخشان رنگ‌آمیزی شده، قسمت بالای آینه‌ها به رنگ سفید درآمده و در فضای کابین از نشان مخصوص یادبود 25 سالگی و همچنین چرم خاکستری بسیار روشن استفاده شده است. همچنین این خودرو مجهز به سیستم صوتی هارمن کاردن و نویگیشن است.

از آنجایی که مشخصات فنی این مدل با مینی‌کوپرS کابریولت تفاوتی ندارد و با توجه به تجهیزات و تزئینات اضافه شده، رینگ‌های کرومی و البته سقف پارچه‌ای، می‌توان انتظار داشت وزن خودرو به 2 تن نزدیک شود. قیمت پایه این مدل در بازار بریتانیا از نزدیک 33 هزار پوند است.

پس از آن‌که برند مینی تحت مالکیت شرکت ب‌ام‌و درآمد، نمونه مدرن شده مینی با سقف بازشو در سال 2004 عرضه شد. از آن تاریخ تاکنون بیش از 89 هزار دستگاه از این مدل در بریتانیا به فروش رسیده و به همین دلیل لقب پرفروش‌ترین خودرو کابریولت با سقف پارچه‌ای به مینی تعلق گرفته است.

دیدگاه کاربران