خودرویی مسابقه‌ای با 1000 اسب‌بخار قدرت

معرفی نسخه AMR Pro از استون‌مارتین والکایری

8 تیر 1400 13:30

پس از درز یک تصویر از نسخه مسابقه‌­ای والکایری در فضای مجازی، شرکت استون‌مارتین به سرعت واکنش نشان داد و چند تصویر از این محصول جدید را منتشر کرد.

پیشرانه 12 سیلندر والکایری AMR Pro که توسط Cosworth ساخته شده، اکنون 1000 اسب‌­بخار قدرت در اختیار این خودروی مسابقه­‌ای قرار می­‌دهد.این خودرو با نام کامل AMR Pro نخستین بار در سال 2018 و در جریان نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان یک کانسپت رونمایی شد، اما اکنون با نسخه نهایی این خودرو روبرو هستیم.

در مقایسه با نسخه سال 2018، مدل نهایی والکایری AMR Pro از وزن و البته قدرت کمتری برخوردار است؛ بدین معنا که پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری با یکصد واحد قدرت کمتر نسبت به نسخه کانسپت، اکنون 1000 اسب‌­بخار قدرت در اختیار این خودروی مسابقه­‌ای قرار می­‌دهد. این پیشرانه درون­‌سوز که توسط Cosworth ساخته شده و تا 11 هزار دور در دقیقه نوسان می‌­کند، از سوی سازنده به عنوان «اثر هنری» توصیف شده است.

برای کاهش وزن بدنه، از فیبرکربن در ساخت بدنه و حتی جناغ‌های سیستم تعلیق یاری گرفته شده است. ضمن‌­این‌که جنس شیشه­‌های جلو و جانبی نیز از پلکسی­‌گلس است.

نسخه AMR Pro از استون‌مارتین والکایری

بیشتر شدن فاصله میان محورها به اندازه 266 میلی‌متر، افزایش 380 میلی‌متری طول کلی بدنه را در پی داشته، ضمن­ این‌که عرض بدنه در جلو و عقب نیز به ترتیب 96 و 115 میلی‌متر افزایش یافته است.

به لطف استفاده وسیع از قطعات آیرودینامیک برای استون‌ماریتن والکایری AMR Pro، نیروی روبه پایین وارد شده بر بدنه این خودرو دو برابر شده است. غیر از پکیج آیرودینامیک بدنه، بخش زیربندی هم مورد بازبینی قرار گرفته تا عبور جریان هوا از زیر خودرو بهبود یابد که بنابر اظهار استون‌مارتین، در افزایش نیروی وارد شده بر بدنه AMR Pro موثر خواهد بود.

نسخه AMR Pro از استون‌مارتین والکایری

این خودروساز بریتانیایی ضمن وعده انتشار اطلاعات بیشتر درباره این محصول ظرف چند ماه آینده، از برنامه­‌ریزی برای طی نمودن پیست لمان در مدت 3 دقیقه و 20 ثانیه خبر داده است. در صورت پیمودن مسیر 13.6 کیلومتری پیست مذکور در این مدت، استون‌مارتین والکایری AMR Pro در ردیف خودروهای مسابقه­‌ای LMP1 قرار خواهد گرفت.

در کنار دو نمونه اولیه، تنها 40 دستگاه والکایری AMR Pro تولید خواهد شد. تمامی این خودروها به صورت فرمان-چپ بوده و فرآیند تحویل آن‌ها به مشتریان از سه ماهه چهارم سال 2021 آغاز می­‌شود.

دیدگاه کاربران