بازگشت پرفروش‌ترین کلاس بنز به ایران

بررسی مرسدس‌ بنز C180 وارداتی ستاره ایران

29 بهمن 1402 16:38

کاتالوگ بنز C180 وارداتی منتشر شد

آمارها می‌گویند پس از گذشت نزدیک به سه دهه از عرضه بنز C-class در قالب چهار نسل مختلف، بیش از 10.5 میلیون دستگاه مرسدس‌بنز C کلاس در سراسر جهان به فروش رسیده است. سال 2021 نیز پنجمین نسل این خودرو به میدان آمد تا در بازاری که بیش از هر زمان تحت سلطه شاسی‌بلندها قرار گرفته، موفقیت نسل های قبلی را تکرار کند.

حالا شرکت ستاره ایران خبر داده که می‌خواهد مدل‌های 2024 از مرسدس بنز C180 را به بازار ایران بیاورد؛ خودرویی که با مجوز واردات خودرو جانبازان، توانسته سقف قیمتی وزارت صمت را دور بزند!

کاتالوگ مرسدس بنز C180 وارداتی (PDF)

طراحی مرسدس‌ بنز C180 وارداتی

طراحی ظاهری نسل جدید مرسدس‌بنز C کلاس را نمی‌­توان از مدل فعلی جدا کرد ولی تغییرات انجام شده در حدی هست که آن را نمونه­‌ای جدید دانست. طراحی زاویه‌دار چراغ‌ها به همراه خطوط کمتر در نمای جانبی و چراغ‌های دو تکه عقب با شباهت به سری E و  S، مهمترین موارد قابل اشاره در فرم ظاهری این خودرو به شمار می‌­آید.

برای مدل‌های عرضه شده در ایالات متحده امکان سفارش رینگ‌های 18 و 19 اینچ فراهم شده درحالی‌که مشتریان اروپایی امکان انتخاب نمونه 17 اینچی را هم خواهند داشت.

فضای کابین نسل جدید مرسدس‌بنز C کلاس تاحد زیادی تحت تاثیر سدان پرچمدار مرسدس‌بنز یعنی S کلاس طراحی شده است. این خودرو در بازار ایالات متحده با صفحه پشت آمپر 12.3 اینچ دیجیتال و نمایشگر مرکزی MBUX لمسی با ابعاد 11.9 اینچ عرضه شده ولی در اروپا شاهد کاهش اندازه این دو نمایشگر به 10.25 و 9.5 اینچ هستیم.

به لطف افزایش 25 میلی‌متری فاصله میان محورها، اندازه این بخش به 2.865 متر رسیده که نویدبخش فضای بیشتر برای پا و زانوی سرنشینان خواهد بود. علاوه‌براین طول و عرض نسل جدید مرسدس‌بنز C کلاس هم به ترتیب 6.5 و 1 سانتی‌متر نسبت به نسل فعلی افزایش یافته است. بد نیست بدانید علیرغم کاهش ارتفاع خط سقف که به افزایش خشونت ظاهری این مدل ختم شده، فضای سر و شانه برای سرنشینان هر دو ردیف عقب و جلو بیشتر از قبل شده است.

فضای محفظه بار تقریباً با نسل قبلی، یکسان و در مدل‌های سفارش آمریکا و اروپا به ترتیب برابر با 506 و 455 لیتر است

امکانات مرسدس بنز C180 وارداتی

براساس اطلاعات رسمی شرکت ستاره ایران، مرسدس بنز C180 وارداتی به بازار کشورمان، دارای امکانات زیر است:

. نمایشگر 12 اینچی مرکزی
. دوربین عقب
. مه شکن عقب
. سنسور پارک جلو و عقب
. سنسور باران
. 6 اسپیکر
. صندلی دستی راننده
. تهویه خودکار
. GPS
. USB
. بلوتوث
. گرمکن صندلی‌های جلو
. رانندگی 5 حالته
. و ... 

 

مشخصات فنی مرسدس بنز C180 وارداتی

مرسدس بنز C180 شرکت ستاره ایران، به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که 170 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی 14 اسب‌بخاری همراه است که 150 نیوتن‌متر قدرت دارد. نیروی تولید شده از طریق گیربکس 9 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.  شتاب صفر تا صد این خودرو 8.8 ثانیه اعلام شده است. 


شرایط فروش بنز وارداتی

برای اطلاع از قیمت خودروهای مرسدس بنز وارداتی در ایران و همچنین جهت آگاهی از نحوه فروش بنز C180 وارداتی بازار کشورمان، مقاله شرایط فروش ستاره ایران را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران