• واردات خودرو براي جانبازان
  • شرايط واگذاري خودرو به ايثارگران
  • شرايط واگذاري خودرو به جانبازان

سومین مرحله ویرایش ثبت نام‌ها از 22 اسفند

شرایط ثبت نام خودرو وارداتی جانبازان و ایثارگران 1402

21 اسفند 1402 11:00

مرحله اول ثبت نام خودرو جانبازان

نخستین مرحله ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان، از تاریخ 1402/11/04 آغاز شد و در تاریخ 1402/11/13 نیز به پایان رسید. در این مرحله، ثبت نام خودروهای وارداتی جانبازان در سه گروه مختلف شامل گروه 50 تا 69 درصد، گروه 70 درصد معمولی و همچنین گروه 70 درصد ویژه امکان‌پذیر بود. جزییات و آخرین اخبار این مرحله از ثبت نام خودرو وارداتی جانبازان را در ادامه این متن مطالعه کنید:

سومین نوبت ویرایش خودرو جانبازان از 22 اسفند 1402

اسفند 1402: مرحله سوم ویرایش ثبت نام و اصلاح تقاضای خودروی وارداتی جانبازان، در این هفته اجرا می‌شود و جانبازان میتوانند نسبت به اصلاح یا ثبت‌نام واردات خودرو اقدام کنند.

طبق برنامه ویرایش سوم خودرو وارداتی جانبازان 70 درصد ویژه، سه شنبه مورخ 1402/12/22 و جانبازان 70 درصد عادی نیز روز چهارشنبه مورخ 1402/12/23 انجام می‌شود. همچنین جانبازان 50 تا 69 درصد هم می‌توانند روز پنجشنبه مورخ 1402/12/24 ویرایش سوم خودرو وارداتی را انجام دهند.

جانبازانی که تمایل به تغییر نوع خودرو وارداتی دارند یا چنانچه در مرحله پیش ثبت‌نام خودرو وارداتی از ثبت نام جاماندند در این روزها می‌توانند نسبت به انجام تغییرات، اصلاحات یا ثبت نام اقدام کنند.

ویرایش خودرو ثبت نامی جانبازان از 6 اسفند 1402

اسفند 1402: مهدی ضیغمی، مدیر سامانه یکپارچه فروش، ضمن اشاره به تغییر آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان و جابجا شدن گروه‌های برخی از جانبازان، خبر داده که لازم است ویرایش جدید ثبت نام خودرو وارداتی جانبازان صورت پذیرد. حدود 3 هزار جانباز واجد شرایط نیز نتوانستند در طرح واردات خودرو جانبازان ثبت‌نام اولیه کنند که بر همین اساس مقرر شد؛ این افراد هم با مراجعه با سامانه، ثبت‌نام اولیه خودروی خود را انجام دهند.

رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: به دلیل درخواست‌های مکرر جانبازان نسبت به تغییر خودروی انتخابی و همچنین افزوده شدن تعدادی خودرو جدید تصمیم گرفته شد فقط یکبار به کلیه جانبازان معزز اجازه داده شود در صورت تمایل مجدداً خودروی خود را ویرایش کنند.

بر اساس اطلاعیه صادر شده جانبازان ویژه 70 درصد در تاریخ 6 و 7 اسفندماه و سایر جانبازان 70 درصد در تاریخ 8 و 9 اسفندماه و همچنین جانبازان 50 تا 69 درصد نیز در تاریخ 10 تا 12 اسفندماه می‌توانند به سامانه مراجعه و نسبت به ویرایش درخواست خود اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به جزئیات تغییر آیین‌نامه واردات خودروی جانبازان گفت: منع قانونی 5 سال عدم فروش خودرو از آیین‌نامه حذف شده و جانبازان راساً می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند.

وی اشاره کرد: بر اساس آیین‌نامه جدید چنانچه فرد جانباز اقدام به واردات کند کلیه مراحل مربوط به اخذ خدمات پس از فروش، استاندارد، محیط زیست، امور گمرکی و شماره‌گذاری را شخصاً باید انجام دهند. مگر آنکه قبلاً خودرو انتخابی وارد کشور شده و مراحل استاندارد و محیط‌ زیست را طی کرده باشد که در این صورت دو مرحله استاندارد و محیط زیست را لازم نیست انجام دهد.

ثبت نام خودرو وارداتی جانبازان 50 تا 69 درصد

از روز سه‌شنبه مورخ 1402/11/10 و همزمان با شروع سومین مرحله پیش‌ثبت نام خودرو جانبازان، که صرفا برای ثبت نام جانبازان 50 تا 69 درصد بوده، لیست خودروهای وارداتی ویژه این افراد نیز به‌روزرسانی شده است. گفتنی است ثبت نام این گروه از متقاضیان، تا روز جمعه مورخ 1402/11/13 ادامه خواهد داشت:

خودروهای قابل عرضه برای ثبت نام جانبازان
ردیف شرکت مدل کاتالوگ
1 پارسیان موتور فیات تیپو سدان دانلود
2 معین خودرو اروند نیسان آلتیما دانلود
3 تیوا خودرو رایکا تویوتا کمری 2.0 دانلود
4 برساوش تویوتا فرانت‌لندر -
5 ماموت خودرو رنو کولئوس دانلود
6 پرشیا خودرو ب‌ام‌و 116i دانلود
7 پرشیا خودرو مینی کوپر دانلود

*اطلاعات فوق از سامانه یکپارچه خودرو جانبازان گردآوری شده است.

ثبت نام خودرو وارداتی جانبازان 70 درصد معمولی

همزمان با شروع دومین مرحله ثبت نام خودرو جانبازان از روز شنبه مورخ 1402/11/07، خودروهای قابل انتخاب برای متقاضیان مشمول نیز تغییر کرده و با شش محصول وارداتی جدید روبرو هستیم که در جدول زیر، آنها را مشاهده می‌کنید:

خودروهای قابل عرضه برای ثبت نام جانبازان
ردیف شرکت مدل کاتالوگ
1 پارسیان موتور فیات تیپو کراس دانلود
2 معین خودرو اروند نیسان قشقایی دانلود
3 معین خودرو ایرانیان تویوتا ونزا دانلود
4 راسا موتور خاورمیانه جی ای سی GS8 دانلود
5 ماموت خودرو فولکس واگن اطلس دانلود
6 پرشیا خودرو مینی کانتریمن دانلود

*اطلاعات فوق از سامانه یکپارچه خودرو جانبازان گردآوری شده است.

همچنین همزمان با افزایش تقاضا برای ثبت نام خودرو ویژه جانبازان، مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره حجم بالای ورودی به سامانه، می‌گوید گاهی در نمایش و ثبت نام اولیه اختلالاتی ایجاد شده است که برخی از جانبازان نتوانستند درخواست خود را ثبت کنند اما بی‌تردید برای همه جانبازان مشمول این طرح، این امکان فراهم می‌شود که چنانچه در سامانه نتوانستند ثبت نام کنند، مجدد سامانه باز شود و امکان ثبت نام یا ویرایش و حتی انتخاب خودروی جدید را داشته باشند.

وی تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت تا زمانی که مطمئن نشود همه جانبازان مشمول ثبت نام اولیه انجام نداده اند، شرایط ثبت تقاضا را تمدید خواهد کرد. ضیغمی از جانبازان خواست که صبوری کنند تا همه مشمولان ثبت نام اولیه را انجام دهند.

ثبت نام خودرو وارداتی جانبازان 70 درصد ویژه

بهمن 1402: روز چهارشنبه مورخ 1402/11/04 اطلاعیه شماره 1 سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو جانبازان منتشر گردید. این مرحله صرفا جهت پایش میزان درخواست جانبازان برای برنامه ریزی واردات و زمان بندی تحویل خودروست، لذا براساس قانون بودجه سال 1402 کل کشور، طی سه مرحله، ثبت نام خودروهای وارداتی جانبازان، بصورت اینترنتی و از نشانی janbazan.saleauto.ir انجام می‌شود:

1. از روز چهارشنبه 1402/11/04 تا روز پنجشنبه 1402/11/05 و به مدت دو روز فقط جانبازان 70 درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) تا سقف 35 هزار یورو (سیف) میتوانند از خودروهای اعلامی، انتخاب خودرو نمایند.

2. از روز شنبه 1402/11/07 تا روز یکشنبه 1402/11/08 و به مدت دو روز، فقط سایر جانبازان 70 درصد تا سقف 30 هزار یورو (سیف) میتوانند از خودروهای اعلامی، انتخاب خودرو نمایند.

3. از روز دوشنبه 1402/11/09 تا روز سه شنبه 1402/11/10 و به مدت دو روز، فقط جانبازان 50 درصد تا 69 درصد تا سقف 25 هزار یورو (سیف) میتوانند از خودروهای اعلامی، انتخاب خودرو نمایند. لیست خودروهای عرضه شده در این مرحله، عبارتند از:

خودروهای قابل عرضه برای ثبت نام جانبازان 70 درصد ویژه
ردیف شرکت مدل کاتالوگ
1 پارسیان موتور فیات 500X هیبرید دانلود
2 برساوش تویوتا کمری هیبرید دانلود
3 برساوش تویوتا راوفور هیبرید دانلود
4 معین خودرو اروند نیسان ایکس تریل دانلود
5 پرشیا خودرو ب ام و 318 سدان دانلود

*اطلاعات فوق از سامانه یکپارچه خودرو جانبازان گردآوری شده است.

لازم به ذکر است تعیین سقف انتخاب جانبازان بر اساس فهرست ارائه شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و وزارت صنعت معدن و تجارت هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نداده است.

بدیهی است تمام خودروهای انتخابی دارای کف درخواست بوده وچنانچه حد نصاب خودرو تکمیل نگردد به جانباز معزز اطلاع رسانی می گردد تا خودرو دیگری را انتخاب نماید .

انتخاب خودرو هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌نماید و تعهد شرکت های وارد کننده صرفاً براساس فراخوان و عقد قرارداد نهایی با شرکتهای واردکننده خودروست.

واردات خودرو برای جانبازان بالای 50 درصد

بهمن 1402: دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، اطلاعیه‌ای را درباره جزئیات مرحله اول واردات خودور برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر اطلاعیه ای را صادر کرد. متن اطلاعیه مذکور به شرح زیر است:

«با توجه به برگزاری سلسله جلسات در خصوص نحوه اجرای فرآیند واردات خودرو برای جانبازان معزز ۵۰ درصد و بالاتر با هماهنگی وزارت صمت، تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
۱.  به منظور انجام ثبت نام اولیه و انتخاب خودروهای وارداتی قابل عرضه توسط شرکت‌های واردکننده خودرو، سامانه  ثبت نام برای جانبازان مشمول از تاریخ چهارم بهمن‌ماه در دسترس خواهد بود.
۲.  در مرحله اول برای جانبازان مشمول از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی می‌گردد.
۳ .ثبت‌نام جانبازان در سه سطح جانبازی شامل جانبازان ۷۰ درصد ویژه با سقف ارزش‌ خودروی وارداتی تا ۳۵ هزار یورو و سایر جانبازان ۷۰ درصد با سقف ارزش ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد با سقف ارزش ۲۵ هزار یورو به ترتیب از تاریخ چهارم تا پنجم برای سطح یک و از تاریخ ششم تا هفتم   برای سطح دو و از تاریخ هشتم تا دهم بهمن‌ماه برای مشمولین سطح سه انجام می‌گردد.
۴ .  ویرایش ثبت نام و انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه  به مدت سه روز برای جانبازان مشمول فعال خواهد شد.
۵.  بدیهی است انجام ثبت نام اولیه و انتخاب خودرو در سامانه به منزله واردات قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذی صلاح اطلاع‌رسانی خواهد شد.
۶.   آدرس سایت جهت انجام مرحله مقدماتی ثبت‌نام به شرح ذیل اعلام می‌گردد. Janbazan.saleauto.ir
۷. جانبازان الزاما در زمان بندی تعیین شده مجاز به ثبت نام در سامانه می‌باشند.

شایان ذکر است درصورتیکه جانبازی بعد از تاریخ ۰۲/ ۱۰/ ۱۳۹۱ (لازم الاجرا شدن قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران) به هر نحوی از تسهیلات موضوع ماده ۴۵ ( خودرو داخلی و یا خارجی) بهرمند شده باشد مشمول واردات خودرو نخواهد بود.

همچنین چنانچه در طی فرآیند ثبت نام و انتخاب خودرو مشخص شود جانباز مشمول از تسهیلات ماده ۴۵ استفاده نموده باشد از لیست معرفی شده حذف خواهد شد.»

آغاز ثبت‌نام اولیه خودروهای وارداتی جانبازان

بهمن 1402: مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، اعلام کرد ثبت‌نام اولیه خودرو وارداتی جانبازان آغاز شده و این مرحله صرفاً جهت پایش درخواست جانبازان عزیز برای برنامه‌ریزی واردات و زمان‌بندی تحویل خودرو است.

وی افزود بر اساس ماده 17 آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 و تکالیف مترتب به قانون فوق، از چهارشنبه 4 بهمن به مدت 9 روز جانبازان می‌توانند با مراجعه به سایت Janbazan.saleauto.ir، نوع خودروی خود را انتخاب کنند.

برای جلوگیری از ازدحام و بروز ایجاد نواقص فنی احتمالی، نمایش خودروها در سه مرحله انجام می‌پذیرد. در روزهای چهارم و پنجم بهمن‌ماه جانبازان 70 درصد ویژه امکان انتخاب خودرو دارند. در روزهای ششم و هفتم بهمن‌ماه سایر جانبازان 70 درصد خودروهای خود را انتخاب خواهند کرد و در نهایت روزهای هشتم و نهم بهمن‌ماه نیز جانبازان 50 تا 69 درصد می‌توانند به سایت مراجعه کنند و خودروهای وارداتی خود را مشاهده و انتخاب نمایند.

همچنین به منظور جلوگیری از هرگونه اجحاف از حقوق جانبازان معزز، روزهای 10، 11 و 12 بهمن مجدداً سامانه برای کلیه جانبازان واجد شرایط باز و چنانچه جانبازی از ثبت‌نام جامانده یا قصد ویرایش دارد این امکان فراهم است تا اقدام کند.

آقای ضیغمی گفت تعیین سقف انتخاب خودرو توسط جانبازان بر اساس فهرست ارائه‌شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و وزارت صنعت معدن و تجارت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد.

وی افزود با توجه به اینکه تمام خودروهای نمایش داده شده دارای کف درخواست بوده و چنانچه حدنصاب خودرو تکمیل نگردد به جانباز معزز اطلاع‌رسانی می‌گردد تا خودرو دیگری را انتخاب نماید. لذا انتخاب خودرو هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌نماید و تعهد شرکت‌های واردکننده صرفاً زمانی ایجاد می‌شود که با جانبازان قرارداد منعقد نماید.

زمان ثبت نام خودرو وارداتی توسط جانبازان

دی 1402: مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، اعلام کرد امکان انتخاب خودروی وارداتی برای کلیه جانبازان مشمول که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شدند، به زودی فراهم می‌شود.

وی توضیح داد با توجه به بند (و) تبصره ( 7) قانون بودجه 1402 جانبازان معزز جسمی - حرکتی می‌توانند بر اساس سطح‌بندی که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند . با توجه به قانون بودجه سال 1402 و آیین نامه اجرایی آن، جانبازان 70 درصد ویژه و بالاتر تا سقف 35 هزار یورو، جانبازان 70 درصد غیر ویژه تا سقف 30 هزار یورو و جانبازان 50 تا 69 درصد تا سقف 25000 یورو می‌توانند خودروی وارداتی انتخاب نمایند .

وی افزود به دلیل کثرت جانبازان مشمول و محدودیت زیرساختی سامانه، مراجعه به سایت برای انتخاب خودرو در سه نوبت انجام می‌پذیرد. بر همین اساس ابتدا جانبازان ویژه، سپس جانبازان 70 درصدی عادی و در نهایت جانبازان 50 تا 69 درصد امکان انتخاب خودرو را دارند. کلیه مراحل انتخاب خودروی جانبازان در سه سطح فوق در بهمن ماه انجام می‌گیرد. از جانبازان درخواست می‌شود با توجه به اینکه نمایندگان آنان به صورت مجدانه پیگیر موضوع خودرو وارداتی جانبازان هستند، لذا به شایعات و اخبار غیر رسمی توجه نکنند و تمام اطلاعات را از مجاری رسمی خبری پیگیری نمایند.


اخبار خودرو جانبازان و معلولان

جدیدترین خبرها درباره خودروهای ویژه جانمبازان و معلولان، شرایط واردات خودرو جانبازان، نحوه دریافت پلاک خودرو برای معلولان و ... را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

. خرید و فروش حواله خودرو جانبازان
. شرایط دریافت پلاک خودرو معلولان
. جریمه پارک خودرو در محل پارک معلولان
. آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران
. لیست خودروهای وارداتی برای جانبازان

دیدگاه کاربران
فرزندجانباز 1402/11/16
چرا برای جانبازان زیر ۲۵ درصد هیچ وقت امتیازی قایل نمیشید ، مگ پدر من برای این خاک نجنگید ، مگ ما جانباز نیستیم چون ۲۰ درصده همیشه هیچی تعلق نمیگیره این انصافه😭
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1402/11/5
سلام انشالله همه خودرو می‌خرند. فقط ارزی که برای این خودرو ها میدن چطوری از حقوق جانباز کم می‌کنند و مابقی خودرو را باید جانباز پرداخت کند چقدر خودرو دست چپجانباز و میگیره کع بیارش
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/11/4
سلام.ببخشید فرمت رمز باید چی باشه؟
پاسخ
0
0
0
2khodarahmi 1402/11/1
من جانباز 70 درصد هستم . حدود 5 سال است طوری در رسانه ها و اخبار اعلام میکنند که همه فکر میکنند ما چندتا ماشین گرفتیم درصورتیکه فقط تبلیغات است . اگر شما ماشین دیدید ما هم دیدیم و گرفتیم!
پاسخ
0
1
2
Reza8457 1402/10/21
با سلام من خواستم یه تشکری بکنم و اصلا خدا شاهده پارتی بازی هم نبود برای من پیامک اومد کارهاش هم با بانک عامل هماهنگ شده بود و مبلغ ۲۵۰ میلیون وام ۴ درصد و مابقی هم نقدی دادم و قرار شد دو ماهه خودرو رو تحویل بدهند و خدائی برای ایثارگران و خانواده های آنان و تمام رزمندگان هر کاری بکنند باز هم در مقابل مار بچه ها در جنگ کمه و امیدوارم که بالاترین حق ما یعنی گرفتن غرامت جنگی از دولت عراق انجام بشود
پاسخ
0
0
0