خانواده فیات در ایران بزرگ‌تر می‌شود

بررسی فیات تیپو کراس پارسیان موتور (Fiat Tipo Cross)

8 بهمن 1402 12:09

کاتالوگ فیات تیپو کراس وارداتی

بهمن 1402: واردات فیات تیپو کراس در ایران قطعی شده و اولین باری است که این محصول فیات را در کشور خواهیم دید. بر همین اساس، شرکت پارسیان موتور کاتالوگ فیات تیپو کراس را منتشر کرده است:

کاتالوگ فیات تیپو کراس وارداتی (PDF)


طراحی فیات تیپو کراس وارداتی

فیات تغییرات گسترده‌ای را برای مدل‌های 2021 خانواده تیپو (Tipo) در نظر گرفته است. تغییراتی که ایتالیایی‌ها آن را حلقه گمشده این خانواده تلقی می‌کنند.

فیات تیپو کراس، فارغ از تغییرات در بدنه، دارای جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی است که نشان مدرن FIAT نیز با سایزی بزرگ روی آن نقش بسته است. چراغ‌های جلو نیز به خوبی به‌روزرسانی شده‌اند. فیات اکنون در این مدل با جسارت بیشتری از چراغ‌های LED استفاده کرده تا نمای آن را آینده‌نگرتر کند. این ایده حتی روی چراغ‌های عقب نیز دیده می‌شود. رینگ‌های تیپو کراس 17 اینچی خواهند بود.

امکانات فیات تیپو کراس وارداتی

داخل کابین این خودرو فیات تلاش کرده تا ماهیت مقرون به صرفه بودن تیپو را حفظ کند. با این حال حضور یک نمایشگر 7 اینچی پشت فرمان و نمایشگر اصلی 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی حال و هوای جوان‌گرایانه‌ای به آن بخشیده است.

طبق کاتالوگ منتشر شده از سوی شرکت پارسیان موتور، لیست تجهیزات و امکانات فیات تیپو کراس به شرح زیر است:

. ایربگ‌های جلو و جانبی
. دوربین و سنسور عقب
. ایموبلایزر
. ایزوفیکس
. کروز کنترل
. سانروف برقی
. تهویه مطبوع دستی با فیلتر گرد و غبار
. اتولایت
. فرمان چرمی
. سنسور فشار باد تایر
. تنظیم دستی صندلی راننده
. آینه جانبی برقی به همراه گرمکن
. و ...

مشخصات فنی فیات تیپو کراس وارداتی

طبق کاتالوگ رسمی فیات تیپو کراس، این محصول در دو نسخه و با دو مشخصات فنی مختلف ارائه خواهد شد. کاتالوگ شرکت پارسیان موتور نشان می‌دهد که نسخه هیبرید این کراس‌اور نیز دردسترس است. 

تیپو کراس بنزینی، به یک پیشرانه 1.6 لیتری مجهز شده که با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه هماهنگ است. خروجی این پیشرانه به 130 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. 

نسخه هیبریدی، موتور 1.4 لیتری توربو بنزینی و یک موتور الکتریکی دارد که مجموع خروجی آن‌ها به 108 اسب‌بخار قدرت و 152 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. برای این نسخه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک درنظر گرفته شده است.


شرایط فروش فیات تیپو کراس

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت پارسیان موتور و همچنین شرایط فروش پارسیان موتور و جدیدترین محصولات وارداتی این شرکت، مقاله شرایط فروش پارسیان موتور را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران