نمایشگر جدید برای کابین

بروزرسانی برای تویوتا کراون مدل 2021

14 آبان 1399 11:00

مدت زیادی از معرفی آخرین نسل از مدل کراون توسط تویوتا نمی‌­گذرد. درواقع پانزدهمین نسل این خودرو دو سال پیش در ژاپن رونمایی شد و اکنون نیاز چندانی به اعمال تغییر روی این مدل احساس نمی­‌شود با اینحال تویوتا کابین این مدل باسابقه را دستخوش بروزرسانی کرده تا کراون برای رقابت در بازار خودرو کمبودی احساس نکند.

عمده‌ترین تغییر کابین تویوتا کراون قبل از ورود به سال 2021 را باید نمایشگر عریض 12.3 اینچی لمسی دانستعمده‌ترین تغییر کابین تویوتا کراون قبل از ورود به سال 2021 را باید نمایشگر عریض 12.3 اینچی لمسی دانست که در بالای داشبورد این مدل خودنمایی می‌­کند.

با نصب این نمایشگر، چیدمان جدا از هم که نمایشگرهای کنترل سیستم تهویه و سامانه اطلاعات سرگرمی که در مدل فعلی کراون شاهد هستیم برچیده شده و اکنون همچون بسیاری از خودروها، برای کنترل سیستم تهویه باید از دکمه‌هایی در پایین داشبورد استفاده کرد. این تغییر شاید نوعی پسرفت قلمداد شود اما واقعیت این است که تنظیم سیستم تهویه از طریق نمایشگر می‌­تواند حواس راننده را تاحد زیادی پرت کند.

اما بشنوید از نمایشگر 12.3 اینچی لمسی جدید که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی کرده و نمای تازه‌­ای به داشبورد بخشیده است. تاجایی که می­‌دانیم بروزرسانی تویوتا کراون مدل 2021 به همین موارد محدود شده و در بخش فنی یا فرم ظاهری تغییری رخ نداده است.

در زیر کاپوت همچنان با پیشرانه 2 لیتری بنزین‌سوز مجهز به توربوشارژر روبرو هستیم که 245 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. دو پیشرانه بنزین‌سوز دیگر شامل 2.5 لیتری به قدرت 226 اسب‌بخار و 3.5 لیتری با قدرت 359 اسب‌بخار با نیروی کمکی الکتریکی برای این خودرو قابل سفارش است که هردو به یک موتور برقی و باتری نیکل-فلز هیدرید یا لیتیوم-یون متصل شده‌اند.

تویوتا کراون مدل 2021 با قیمت پایه 47 هزار دلار در بازار ژاپن به فروش می‌رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران