اشراف‌زادگان بریتانیایی

برترین خودروهای انگلیسی تاریخ

19 آبان 1399 15:30
  • اشراف‌زادگان بریتانیایی

    اشراف‌زادگان بریتانیایی

    بریتانیایی‌ها پس از یک دوره پرفراز و نشیب از اواخر دهه شصت تا اواسط دهه نود، نهایتاً تمامی خودروسازان مستقل خود را به برندهایی از کشورهای دیگر واگذار کردند تا هیچ برند ملی تماماً بریتانیایی نداشته باشند. اما هنوز هم خون و اصالت اشرافی محصولات برتر برندهایی نظیر جگوار، لندرور، واکسهال، رولزرویس، بنتلی، مینی و مک‌لارن در صنعت خودروی این کشور جریان دارد. خودروهایی که هر یک تاریخ‌ساز و مهم بوده‌اند و انقلابی در بازار پدید آورده‌اند.


    برترین خودروهای فرانسوی تاریخ

    <

  • رنجرور

    رنجرور

    لندرور در دهه چهل میلادی با الهام از جیپ ویلیز و برای برطرف کردن نیازهای ارتش بریتانیا ساخته شد. خودرویی که به تدریج به یک موفقیت بزرگ در بریتانیا و کشورهای تحت نفوذ و مستعمراتش بدل شد. ایده ساخت نمونه لوکس و شهری این خودرو در اواخر دهه شصت عملی شد تا رنجرور پدیدار شود.


    تاریخچه رنجرور


    رنجرور در ابتدا تنها به صورت سه در عرضه شد، اما موفقیت آن در حدی بود که نمونه پنج در آن در دهه هشتاد معرفی شد. از دهه نود محصولات این برند به تدریج گسترش یافتند تا این که امروز مدل‌هایی نظیر ولار، رنجرور اسپرت و ایووک هر یک سهمی بزرگ از بازار شاسی‌بلندهای لوکس دارند.

  • جگوار ای تایپ

    جگوار ای تایپ

    خودرویی که انزو فراری فقید آن را زیباترین در تاریخ می‌داند، قطعاً شایسته حضور در لیست ماست. جگوار ای تایپ در سال 1961 در حالی معرفی شد که جگوار از خاکستر آتش‌سوزی سهمگین کارخانه برخاسته بود و تصمیم داشت یک مدل انقلابی عرضه کند. قمار بزرگ جگوار نتیجه داد و ای تایپ با قیمت مناسب و عملکرد فنی بی‌نظیرش، به پیروزی بزرگ این برند بدل شد.

    جگوار ای تایپ در سه سری عرضه شد که سری سوم به لطف پیشرانه دوازده سیلندرش بیشتر یک گرندتورر لوکس بود تا خودرویی اسپرت. از اواسط دهه نود تا به امروز، همه جگوارهای اسپرت معرفی شده تحت تاثیر ای تایپ بوده‌اند.

  • مینی

    مینی

    خودروهای اقتصادی و کوچک معمولاً ملال‌آور و بی‌کلاس هستند و تنها اقشار پایین‌تر جامعه به سراغشان می‌روند. مینی هنگامی که در سال 1959 معرفی شد، این قائله را به طور کلی دگرگون کرد و حتی ثروتمندان و سلبریتی‌ها نیز به سراغ این خودروی کوچک رفتند.


    تاریخچه حضور خودروهای مینی در ایران


    مینی با وجود ابعاد کوچک، کابین جاداری د

  • رولزرویس فانتوم

    رولزرویس فانتوم

    کمتر نامی در صنعت خودرو وجود دارد که به اندازه رولزرویس همواره نماد اصالت، دوام و وقار بوده باشد. در بین محصولات رولزرویس ولی این فانتوم است که برای مدت‌ها برترین نام و طلایه‌دار صنعت خودروی بریتانیا بوده.

    فانتوم پس از نزدیک به سه دهه غیبت، در ابتدای هزاره سوم تحت نظارت ب‌ام‌و طراحی و عرضه شد و از همان زمان تا کنون توانسته استاندرادهای خودروهای لوکس را مجدداً جابجا کند. فانتوم‌های قدیمی نیز در دهه‌های بیست تا شصت میلادی، همگی مورد توجه ثروتمندان و دولتمردان جهان بودند و هر یک جایگاهی ویژه در تاریخ خودروسازی جهان دارند.

  • مک‌لارن F1

    مک‌لارن F1

    فرض کند تیمی که مسئولیت طراحی و ساخت خودروی فرمول یک قهرمان مسابقات گرندپری را داشته، تصمیم بگیرد یک خودروی خیابانی ایده‌آل بسازد. قطعاً محصول نهایی تا سالیان دراز یکی از برترین خودروهای جهان خواهد بود.

    این مسئله برای مک‌لارن F1 رخ داد. خودرویی که زاده ذهن خلاق گوردون موری بود و به لطف وزن اندک، پیشرانه V12 ساخت ب‌ام‌و و طراحی بی‌نقصش توانست سریع‌ترین خودرو

دیدگاه کاربران