هرکول 6 چرخ

هیولای جدید آقای رضوانی

21 آبان 1399 16:07

سرانجام پروسه عذاب‌آور انتشار تیزرهای مبهم از غول جدید رضوانی به پایان رسید و این شرکت محصول جدید خود به اسم هرکول (Hercules) را با چهره و مشخصات فنی خیره‌کننده معرفی کرد.

رضوانی هیولایی دیگر را براساس مدل تانک ساخته که هرکول نام دارد. با اضافه شدن یک محور دیگر، تعداد چرخ‌های این پیکاپ قدرتمند به 6 رسیده است. تعداد کمی از شرکت‌های خودروساز هستند که توانسته‌اند در خلاقیت و طراحی‌های عجیب و غریب آفرود به پای رضوانی برسند. این شرکت که عمده شهرت خود را مدیون شاسی‌بلند پهن‌پیکر تانک است، حالا هیولایی دیگر را براساس آن ساخته که این‌بار بزرگ‌تر و قوی‌تر است. نام آن هرکول است و همانطور که در تصاویر به‌وضوح مشخص است، با اضافه شدن یک محور دیگر، تعداد چرخ‌های آن به 6 رسیده است.

اتفاق جالب درباره این خودرو استفاده هرکول از پیشرانه‌های گروه FCA (فیات کرایسلر) است. سبد متنوع پیشرانه‌های آن شامل مدل‌های بنزینی و دیزلی شش سیلندر و هشت سیلندر می‌شود. تردیدی نیست که بهترین ویرایش همان مدلی است که می‌تواند 1300 اسب‌بخار قدرت را از پیشرانه 7 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ خود بیرون بکشد. این همان پیشرانه دوج دیمون سری Hemi است.

رضوانی هرکول شش چرخ

با وجود این‌که مدل پایه هرکول با پیشرانه سبک 3.6 لیتری شش سیلندر Vشکل قیمتی حدود 225 هزار دلار دارد باز هم انتظار می‌رود مشتریان این خودرو برای سفارش مدل قوی‌تر، پول بیشتری هم پرداخت کنند.

باید قبول کرد که تمام حرف و حدیث این خودرو مربوط به پیشرانه و قوای محرکه آن نیست. درست مانند مدل تانک، زیرساخت هرکول نیز از جیپ گرفته شده است. اما چالش اصلی اضافه شدن دو چرخ دیگر بوده است. به همین خاطر است که سیستم تعلیق سفارشی Fox با اکسل‌های Dana 60 روی آن تعبیه شده. این اقدام نه‌‌تنها برای کنترل پایداری خودرو بوده بلکه برای عملکرد سنگین آفرود نیز موثر بوده است.

کابین رضوانی هرکول شش چرخ

رضوانی روی هرکول 6x6 ویرایش میلیتاری ادیشن صندلی‌هایی با چرم ناپا، چراغ‌های FLIR دید در شب، مخزن سوخت ضدگلوله، دستگیره برقی درها، آژیر، ماسک ضدگاز و انبوهی از روکش‌های زره‌پوش را تعبیه کرده است.

فریس رضوانی رئیس برند Rezvani می‌گوید هرکول 6x6 با هدف عملکرد سنگین طراحی شده است. سیستم تعلیق آن هم برای آفرود قابل تنظیم است و هم برای مصارف روزانه. این خودرو به راحتی توانسته، سرسخت‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیا باشد.

دیدگاه کاربران