ادای دین ارباب حلقه‌ها به خانواده کواترو

آئودی RS6 GTO وارد می‌شود

22 آبان 1399 20:07

هر زمان که پسوند GTO را می‌شنویم یاد فراری 250GTO می‌افتیم. عبارتی که مخفف Gran Turismo Omologata بوده است. با این حال پسوند فوق طی سالیان اخیر توسط سایر خودروسازان روی محصولات دیگر نیز استفاده شده است. مانند پونتیاک GTO، میتسوبیشی GTO و هولدن HSV GTO.

این پروژه بخشی از جشن 40 سالگی مدل‌های کواترو است.اگر هم طرفدار آئودی باشد این پسوند را روی مدل مسابقه‌ای 90 Quattro IMSA در سال 1989 میلادی دیده بودید. حال آئودی با الهام از همان خودروی مسابقه‌ای، یک محصول مخصوص پیست دیگر تولید کرده است. خودرویی که قرار است در رقابت‌های کلاس جی‌تی IMSA Camel شرکت کند.

نکته جالب درباره آئودی RS6 GTO آن است که این خودرو توسط کارآموزان مرکز Neckarsulm زیر نظر ماک لیخته (رئیس بخش طراحی آئودی) توسعه پیدا کرده است. این پروژه بخشی از جشن 40 سالگی کواترو است که شامل نسخه بسیار گران‌قیمت آئودی TT RS هم می‌شود.

آئودی RS6 GTO

آئودی RS6 GTO توانسته تا حدودی نسبت به اجداد خود وفادار بماند. این را می‌توان از روی پوشش سفید روی چرخ‌ها و اگزوزهای جانبی‌اش هم فهمید. فرمت کلی طراحی درست مانند همان اسپرت 700 اسب‌بخاری دو محور سال 89 میلادی است.

جای تعجبی ندارد که شاهد تغییراتی گسترده در کابین این آئودی باشیم. جایی که برحسب استانداردهای ایمنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی FIA، کل اتاق با رول‌کشی همراه بوده است. ضریب ایمنی خودروی فوق با حذف صندلی‌های عقب و تعبیه کردن لوله‌های اتصالی افزایش پیدا کرده است. صندلی‌های مسابقه‌ای جلو با شاسی فیبر کربنی شرایط ایده‌آلی برای مهار راننده ایجاد خواهند کرد.

کابین آئودی RS6 GTO

خودروی مسابقه‌ای 90 Quattro IMSA علیرغم عمر کوتاه خود تاثیر بسزایی در دنیای محصولات مخصوص جی‌تی گذاشت. چراکه پیشرانه 2.2 لیتری 5 سیلندر آن که به توربوشارژر KKK مجهز شده بود می‌توانست 720 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. آئودی فوق به لطف همین خروجی و حضور جعبه‌دنده 6 سرعته دستی می‌توانست صفر تا صد را در 3.1 ثانیه طی کند و به سرعت 301 کیلومتر برساعت برسد.

انتظار می‌رود طی روزهای آتی آئودی وضعیت عرضه این خودرو را مشخص کند.

دیدگاه کاربران