با یک رنگ جدید

رونمایی از آکورا NSX مدل 2021

23 آبان 1399 13:46

نسل جدید آکورا NSX خودروی چندان جدیدی نیست چراکه در سال 2016 قدم به عرصه گذاشت ولی با توجه به مشخصات فنی عالی و ظاهر زیبا، نمی‌­توان ادعا کرد که گرد کهنگی بر این خودروی ژاپنی نشسته است.

رنگ آبی مرواریدی لانگ بیچ جزئی از پکیج رنگ‌های پرمیوم این شرکت است که انتخاب آن، هزار دلار به قیمت نهایی خودرو اضافه می­‌کندالبته آکورا هم برای جلوگیری از هرگونه انتقاد، تصمیم گرفته در سال 2021 رنگ تازه‌ای به طیف قابل انتخاب برای بدنه این سوپراسپرت خوشنام اضافه کند؛ رنگ خاطره انگیز آبی لانگ بیچ که البته این بار با پسوند «مرواریدی» در انتهای نام خود معرفی شده است.

طرفداران آکورا NSX احتمالاً این رنگ را به یاد دارند که نام خود را از لانگ بیچ در کالیفرنیا به عاریت گرفته، جایی که محل برگزاری مسابقات گرندپری نیز هست. این رویداد خودرویی طولانی‌ترین مسابقه اتومبیلرانی در آمریکای شمالی است که در طول یک خیابان برگزار می‌­شود.

نام این رویداد مهم پس از اسپانسر شدن آکورا در برگزاری آن، به یکی از طیف‌های رنگ آبی قابل انتخاب برای NSX افزوده شد هرچند این شرکت سابقه طولانی در نامیدن رنگ خودروهایش با عناوین پیست‌های مسابقه و محل برگزاری این رویدادها دارد. برای مثال می‌­توان رنگ زرد ایندی (Indy Yellow) را نام برد که به مسابقات ایندی کار اشاره داشته و یکی از رنگ‌های قابل انتخاب برای NSX است.

آکورا NSX مدل 2021

آبی مرواریدی لانگ بیچ نسبت به رنگ اولیه که روی بدنه نسل قبلی آکورا NSX قرار داشت کمی روشن‌تر و گیراتر است، که به لطف ترکیب جدید فرمول ساخت آن حاصل شده. بد نیست بدانید آبی لانگ بیچ رنگ بسیار کمیابی نیز هست چراکه در فاصله سال‌های 2002 تا 2005، تنها 88 دستگاه NSX با این رنگ ساخته شد.

آکورا هنوز اعلام نکرده که آیا آبی لانگ بیچ مرواریدی هم رنگ کمیابی خواهد بود یا خیر ولی برای دریافت آن باید مبلغی اضافه پرداخت شود. درحقیقت این رنگ جزئی از پکیج رنگ‌های پرمیوم این شرکت است که انتخاب آن، هزار دلار به قیمت نهایی خودرو اضافه می­‌کند، البته این رقم دربرابر قیمت پایه آکورا NSX که 157,500 دلار تعیین شده، چندان چشمگیر نیست.

سوپراسپرت ساخت آکورا به پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری هیبرید مجهز بوده که 573 اسب‌بخار قدرت را به تمام چرخ‌ها ارسال می­‌کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران