• سوبارو BRZ Touge

نسخه ویژه کوپه ژاپنی در مهد سوپراسپرت‌ها

معرفی سوبارو BRZ Touge

26 مهر 1402 10:59

بالاخره نسل دوم سوبارو BRZ وارد ایتالیا شد. بخش ایتالیایی این شرکت ژاپنی به‌منظور بزرگداشت این خودروی اسپرت ویرایش ویژه‌ای به اسم Touge را ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد معرفی کرد.

این کوپه اسپرت اسم خود را از واژه‌ای ژاپنی به معنی کوهستان الهام گرفته است. گفته می‌شود قرار است تنها 60 دستگاه از آن با قیمت پایه 52 هزار و 200 دلار فروخته شود. جالب آنکه BRZ استاندارد در بازار آمریکا قیمت پایه‌ای 28 هزار و 595 دلاری دارد.

سوبارو BRZ Touge

سوبارو 2024 فقط با جعبه‌دنده شش سرعته دستی و دیفرانسیل با محدودکننده لغزش فروخته می‌شود. رینگ‌های 18 اینچی سفارشی این خودرو از برند OZ و مدل Ultraleggera Race Gold هستند. تایرها نیز از برند میشلن سری پایلوت اسپرت 4 با سایز 215.40 میلی‌متری 18 اینچی هستند. این رینگ‌های فوق‌العاده هر کدام فقط 8.7 کیلوگرم وزن دارند. در صورت تمایل، مشتریان می‌توانند سراغ تایر زمستانی یوکوهاما BluEarth V905 بروند.

این نسخه ویژه دارای کیت STI با اسپویلرهای جلو و عقب، رکاب‌های جانبی و البته بدنه‌ای به رنگ آبی مرواریدی است. سراگزوزهای آن نیز از برند Supersprint انتخاب شده‌اند.

در قلب BRZ Touge یک پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی با 231 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تعبیه شده است. در بازار آمریکا پیشرانه باکسر این خودرو با قدرت کمتر 228 اسب‌بخاری ولی با همان گشتاور عرضه می‌شود.

سوبارو BRZ Touge

در حالی که عرضه تویوتا GR86 و سوبارو BRZ در بازار آمریکا و ژاپن بدون مشکل است، «تویوبارو» یا همان ترکیب تویوتا و سوبارو در برخی از بازارهای دیگر با چالش مقررات سخت‌گیرانه مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای مواجه هستند. این در حالی است دیگر رقیب این خودروها یعنی مزدا MX-5 با خوشحالی و بدون محدودیت به فروش می‌رود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران