محصول جدید Gazoo Racing برای رالی داکار

تویوتا هایلوکس 8 سیلندر آماده مسابقه

25 آبان 1399 12:32

تیم تویوتا Gazoo Racing اقدام به معرفی اعضای خود برای شرکت در مسابقه رالی داکار 2021 نموده که پیش‌بینی می­‌شود از 3 ژانویه در عربستان سعودی آغاز شود. این تیم ژاپنی قصد دارد با چهار خودرو در این رقابت شرکت نماید که یکی از آن‌ها تویوتا هایلوکس خواهد بود.

این هایلوکس‌ مسابقه‌ای چهارچرخ محرک به پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری مجهز شده است.تویوتا Gazoo Racing ظاهر وانت مسابقه‌ای را درحدی تغییر داده که همچنان به نسخه تولیدی شباهت دارد، اما در قسمت فنی با نمونه‌هایی بسیار متفاوت روبرو هستیم.

این هایلوکس‌ مسابقه‌ای چهارچرخ محرک به پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری مجهز شده است. پیشرانه آن در میانه خودرو قرار دارد ضمن این‌که سیستم تعلیق با نمونه مستقل تعویض شده است.

هدایت این خودروها را ناصر العطیه و متیو بامل برعهده دارند که در سال 2019 در همین مسابقات موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. این دو راننده در رالی داکار سال 2020 نیز در جایگاه دوم قرار گرفتند. قرار است در سال 2021 دو راننده اهل آفریقای جنوبی یعنی هنک لاتگان و برت کامینگز هم به جمع رانندگان این تیم اضافه شوند.

تویوتا هایلوکس رالی داکار 2021

هرچند این اولین حضور هنک لاتگان در رالی داکار است ولی وی موفق شده برای دوبار متوالی در مسابقات کراس‌کانتری آفریقا جایگاه اول را به دست آورد، اما برت کامینگز قبلاً دو مرتبه در رالی داکار و البته در کلاس موتورسیکلت شرکت کرده است.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، رقابت میان شرکت‌کنندگان در رالی داکار 2021 از تاریخ سوم ژانویه و از شهر جده در عربستان شروع خواهد شد. مسیر مسابقه همچون سال قبل بوده ولی برگزارکنندگان اعلام کرده‌اند چالش‌های تازه‌ای به این مسابقه افزوده خواهد شد تا با رقابتی هیجان‌انگیزتر از قبل روبرو باشیم.

دیدگاه کاربران