• تويوتا هايلوکس رالي داکار 2022

دومین مقام قهرمانی برای پیکاپ تویوتا

پیروزی العطیه با هایلوکس در رالی داکار 2022

28 دی 1400 17:15

با کسب پیروزی در رالی داکار 2022، تویوتا هایلوکس برای دومین بار این عنوان افتخارآفرین را به دست آورده است. خودروی حاضر در این رقابت یک دستگاه GR DKR Hilux T1+ بوده که تحت هدایت راننده معروف اهل قطر یعنی ناصر العطیه به خط پایان رسیده است.

این دومین پیروزی تویوتا هایلوکس در این مسابقات پس از کسب رتبه اول در سال 2019 است.العطیه توانست با فاصله زمانی 27 دقیقه و 46 ثانیه، زودتر از رقیب فرانسوی خود یعنی سباستین لوب که به نمایندگی از بحرین در مسابقه حاضر بود به خط پایان برسد.

ناصر و راننده همراه او یعنی متیو بامل، در سه مرحله از مسابقه موفق به دریافت پیروزی شدند، از جمله روز اول سال جدید میلادی.

با وجود آن‌که سباستین لوب نیز در دو مرحله پیروز شده بود، اما وضعیت هرگز به حدی نرسید که تهدیدی برای العطیه ایجاد کند. پیروزی تویوتا در دوازدهمین و آخرین مرحله از مسابقه توانست موقعیت آن را تثبیت نماید.

همانطور که قبلاً اشاره شد، این دومین پیروزی تویوتا هایلوکس در این مسابقات پس از کسب رتبه اول در سال 2019 است، که البته در همان سال هم ناصر العطیه در پشت فرمان این خودرو قرار داشت.

پیروزی العطیه با هایلوکس در رالی داکار 2022

تویوتا GR DKR Hilux T1+ که هیچ شباهتی با نسخه استاندارد هایلوکس نداشته و در واقع طرحی شماتیک از این خودرو را به همراه دارد، براساس قوانین T1+ شکل گرفته است. رینگ و تایرهای بزرگ، افزایش جابجایی سیستم تعلیق و نصب پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربو شش سیلندر متعلق به نسل جدید لندکروزر در سینه این خودرو، مهمترین تغییرات آن است.

»» قهرمانی مینی در مسابقات رالی داکار 2021 ««

ناصر العطیه هم غیر از دو پیروزی که همراه با تویوتا کسب کرده، دو پیروزی با تیم‌های مینی و فولکس‌­واگن را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

دیدگاه کاربران