ظاهری قدیمی با باطنی مدرن

معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو 800

25 آبان 1399 14:00

این روزها در رده موتورسیکلت‌های میان-وزن همچنان شاهد محصولاتی با شباهت به مدل‌های کلاسیک هستیم. فرقی ندارد درباره سری اسکرمبلر از دوکاتی صحبت کنیم یا تریومف تریدنت، به هرحال شرکت‌ها شروع به دمیدن روح مدرن و فناوری جدید در کالبدی شبیه به محصولات قدیمی کرده‌اند.

شرکت‌ها شروع به دمیدن روح مدرن و فناوری جدید در کالبدی شبیه به موتورسیکلت‌های قدیمی کرده‌اند. بنلی هم با معرفی مدل لئونچینو 800 به این دسته پیوسته است.شرکت بنلی هم از این غافله عقب نمانده و جدیدترین محصولش که در ایتالیا طراحی و در چین ساخته شده را در دو مدل لئونچینو 800 و لئونچینو 800 تریل معرفی نموده است.

لئونچینو 800 نسخه خیابانی این محصول بوده که براساس فریم لوله‌ای فولادی ساخته و به مخزن سوخت 15 لیتری مجهز شده ضمن این‌که در انتهای بدنه و نشیمنگاه فرم متفاوتی دارد. چراغ بیضی شکل جلو، نشان‌های نصب شده روی بدنه و طرح کلی هسته مرکزی را می‌­توان ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک دانست.

در زیر این پوشش دوگانه یک پیشرانه مایع/خنک به حجم 754 سی‌سی قرار گرفته که 76 اسب‌بخار قدرت و 68 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد.

دسته موتورها به نحوی تنظیم شده که شعاع گردش در فاصله مطلوبی رخ داده و برای متوقف ساختن این موتورسیکلت نیز از ترمزهای ساخت برمبو یاری گرفته شده ضمن این‌که رینگ های 17 اینچی در هردو محور با کمک‌فنرهای تنظیم‌شونده با وزن در محور عقب همراه شده است.

بنلی لئونچینو 800 کراس
بنلی لئونچینو 800 کراس

بنلی برای علاقمندان موتورسواری در مسیرهای بیراهه نیز نسخه تریل از لئونچینو 800 را معرفی کرده که در برخی موارد همچون ارتفاع بالاتر خروجی اگزوز، پلاک مسابقه‌ای روی بدنه، رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای مسابقه‌ای،کمک‌فنرهای جلو و عقب با قابلیت جابجایی در مسافت 14 سانتی‌متر و نشیمنگاه نصب شده در ارتفاع 83 سانتی‌متر از سطح زمین با نسخه عادی تفاوت دارد.

لازم به‌ذکر است هردو محصول جدید بنلی با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابقت دارند. فعلاً قیمت این دو نسخه از لئونچینو تعیین نشده به همین دلیل باید منتظر ماند و دید این دو محصول چه جایگاهی نسبت به رقبا پیدا خواهند کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران