یک خودروی ژاپنی با امضای تیونر آلمانی

دبون ایر AMG، خودروی متفاوت میتسوبیشی

28 آبان 1399 12:00

میتسوبیشی دبون ایر V3000 رویال را باید یکی از متمایزترین محصولات AMG بشمار آورد. این خودرو که تحت تاثیر رشد اقتصادی ژاپن و محبوبیت خودروهای لوکس در دهه‌های 80 و 90 میلادی شکل گرفت، برای مبارزه با رقبای اروپایی به میدان آمده بود، بنابراین چه راه حلی بهتر از مشارکت با یک تیونر معروف اروپایی می‌­توانست به ذهن ژاپنی‌ها برسد؟

میتسوبیشی دبون ­ایر یک خودروی ژاپنی اصیل با امضای حقیقی تیونر آلمانی بوده و می­‌توانست همزمان نظر علاقمندان خودروهای لوکس و اسپرت را به سوی خود جلب نماید.در سال 1987 که این خودرو معرفی شد، ژاپنی‌ها سرمست از رشد اقتصادی پس از پایان جنگ جهانی دوم، مشغول ساخت خودروهای جالبی همچون آکورا NSX، مزدا RX-7 و تویوتا سوپرا بودند. بنابراین میتسوبیشی دبون ­ایر AMG هم می‌­توانست مورد توجه یک مدیر جوان یا فردی میانسال و علاقمند به خودروهای لوکس قرار گیرد.

هنگامی که شرکت AMG برای همکاری با میتسوبیشی انتخاب شد، هنوز وارد شراکت خود با مرسدس‌بنز نشده و به صورت مستقل فعالیت می‌­کرد. در این دوران AMG مشغول کار روی خودروهای مشتریان، ساخت نمونه‌های سفارشی و البته همکاری با تیم مرسدس در مسابقات اتومبیلرانی بود. در چنین شرایطی ساخت یک مدل استاندارد از میتسوبیشی با همکاری این تیونر آلمانی امری بسیار عجیب به نظر می­‌رسید که البته غیرممکن هم نبود.

میتسوبیشی دبون ایر محصولی متفاوت از AMG

AMG تحول اساسی روی میتسوبیشی دبون­ ایر اعمال نکرد چراکه پیشرانه 6 سیلندر و شاسی دیفرانسیل-جلو این خودرو بدون تغییر باقیماند اما نکته مهم این است که کیت بدنه، فرمان سفارشی با لوگوی AMG و رینگ‌های سفارشی که توسط AMG روی آن نصب شد، کاملاً رسمی و انحصاراً برای این مدل طراحی شده بود.

درواقع میتسوبیشی دبون ­ایر یک خودروی ژاپنی اصیل با امضای حقیقی تیونر آلمانی بوده و می­‌توانست همزمان نظر علاقمندان خودروهای لوکس و اسپرت را به سوی خود جلب نماید. البته این تنها محصول میتسوبیشی نبود که توسط AMG دستخوش تغییر شد چراکه مدتی پس از عرضه کوتاه مدت دبون ­ایر، گالانت AMG نیز معرفی شد.

دیدگاه کاربران