سریع‌تر و قوی‌تر از قبل

حمله نوویتک به مک‌لارن 620R

30 آبان 1399 19:03

مک‌لارن بعد از معرفی نسخه مخصوص پیست 570S GT4 وعده داده بود که ویرایش جاده‌ای آن را نیز تدارک می‌بیند. این وعده با معرفی 620R عملی شد. سوپراسپرتی که شرکت تنها 225 دستگاه از آن را با قیمت پایه 229 هزار دلار عرضه می‌کند. اکنون این خودروی استثنایی تبدیل به جدیدترین پروژه شرکت تیونینگ نوویتک شده است.

مک‌لارن 620R تیون‌شده توسط نوویتک، یک‌دهم ثانیه سریع‌تر و سرعت نهایی‌اش نیز 6 کیلومتر برساعت بیشتر است. مانند همیشه نوویتک کار خود را با به‌روزرسانی پیشرانه آغاز کرده است. مک‌لارن فوق که در حالت استاندارد می‌توانست 611 اسب‌بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور از دل پیشرانه 3.8 لیتری هشت سیلندر دو توربوی خود بیرون بکشد، حالا به لطف جنون نوویتک توانسته این عدد را به 701 اسب‌بخار قدرت با 710 نیوتن‌متر گشتاور افزایش دهد.

طبق گفته نوویتک، مک‌لارن 620R جدید می‌تواند صفر تا صد را در 2.8 ثانیه بپماید و بعد از آن به سرعت نهایی 328 کیلومتر برساعت برسد. این یعنی محصول تیون‌شده یک‌دهم ثانیه سریع‌تر و سرعت نهایی‌اش نیز 6 کیلومتر برساعت بیشتر است.

یکی از شگفتی‌های این خودرو آن است که پیشرانه قابلیت کنترل عملکرد دارد. یعنی با یک دکمه می‌توان خودرو را به همان حالت استاندارد درآورد و برعکس.

تیونینگ مک‌لارن 620R توسط نوویتک

نوویتک طراحی بدنه را نیز فراموش نکرده است. در قسمت اگزوز شاهد استفاده از لوله‌هایی از جنس اینکونل هستیم که اشاره به آلیاژ خاصی از فولاد دارد. البته شرکت کاتالیست مربوط به سیستم کنترل آلایندگی را نیز سبک‌تر در نظر گرفته است.

نوویتک با کاهش 25 میلی‌متری ارتفاع پایداری را افزایش داده است. استفاده از رینگ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب نیز هندلینگ چشم‌گیری را به همراه دارد. نوویتک مدعی است مشتریان می‌توانند از 72 ترکیب رنگی مختلف برای رینگ‌ها یکی را انتخاب کنند.

تیونینگ مک‌لارن 620R توسط نوویتک

استفاده از قطعات فیبر کربنی برای کاپوت، رکاب، آینه‌ها و تجهیزات آیرودینامیک امضای همیشگی پروژه‌های تیونینگ نوویتک بوده است. دست آخر بد نیست بدانید انتخاب رنگ چرم آلکانتارای صندلی‌های این مک‌لارن 620R نیز به انتخاب مشتری است.

دیدگاه کاربران