• نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT
  • نوويتک مک‌ لارن 765LT

سبک‌تر و چالاک‌تر

تغییرات نوویتک برای مک لارن 765LT

8 مرداد 1402 14:02

مک لارن 765LT در حالت استاندارد نیز خودرویی خاص و نایاب بشمار می‌­آید، اما این موارد هم نتوانسته مالک نمونه حاضر در تصاویر را قانع کند. با تغییراتی که نوویتک بر این خودرو اعمال نموده است، اکنون با خودرویی به مراتب خاص­‌تر از قبل مواجه هستیم.

روکش بدنه این خودرو توسط شرکت آلمانی fostla.de طراحی شده، که به خوبی در کنار قطعات فیبرکربن قرار گرفته است. برخی جزئیات همچون پایین سپر جلو، قطعات جانبی، کاپوت، سقف، باله و دیفیوزر عقب نیز با نارنجی تزئین شده است. تمامی این‌ها با رنگ سبز Badlands، تنوع بصری زیبایی ایجاد کرده است.

باله لبه صندوق N-Largo، برآمدگی روی سقف و هواکش‌های بخش جانبی بدنه، علاوه بر ایجاد تمایز ظاهری، بر آیرودینامیک بدنه هم موثر بوده است.

نوویتک مک‌ لارن 765LT

رینگ‌های فورج‌کاری شده MC3 با قفل مرکزی در ابعاد 20 و 21 اینچی در محورهای جلو و عقب، توسط Vossen به صورت انحصاری برای این خودرو طراحی شده است. تایرهای با ابعاد 255/20ZR20 و 325/25ZR21 نیز این رینگ‌ها را می‌پوشاند. ارتفاع بدنه هم به میزان 20 میلیمتر کاهش یافته است، تا شاسی در فاصله نزدیک‌تر به سطح زمین قرار بگیرد.

مک لارن 765LT به عنوان نسخه‌­ای ویژه از 720S در مارس 2020 و تنها چند روز قبل از اعلام همه‌­گیری کرونا معرفی شد. این خودرو به پیشرانه 4 لیتری توئین توربو 8 سیلندر مجهز شده است، که 755 اسب­‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

به لطف کاهش 80 کیلوگرمی وزن نسبت به 720S که با نصب قطعات فیبرکربن، سیستم اگزوز تیتانیوم و شیشه نازک‌­تر حاصل شده، مک لارن 765LT با وزن 1228 کیلوگرم می‌­تواند، ظرف 2.7 ثانیه به سرعت 100 و در 7.2 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر برساعت دست یابد.

نوویتک مک‌ لارن 765LT

تغییر در طراحی سپر جلو، دیفیوزر عقب و قطعات جانبی، به افزایش 25 درصدی نیروی رو به پایین منجر شده، درحالی‌که افزایش فاصله چرخ‌های جلو به میزان 0.6 سانتی‌متر، هندلینگ خودرو را بهبود داده است.

وظیفه تامین نیروی توقف این خودرو نیز به ترمزهای کربن-سرامیک با کالیپرهای ساخت Senna واگذار شده است.

در تابستان 2021، مک لارن 765LT اسپایدر هم معرفی شد. سقف این خودرو تا سرعت 50 کیلومتر برساعت در مدت 11 ثانیه باز یا بسته می­‌شود. تیراژ این مدل هم مثل نسخه کوپه، 765 دستگاه اعلام شده است.

با اتمام تولید مک لارن 720S در اواخر امسال، ساخت مدل 765LT هم به پایان می‌رسد، تا مک لارن 750S به روی خط برود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران