گوانگژو 2020: اولین کراس‌اور لوکس برقی SAIC

سایک مارول R مدل 2021

1 آذر 1399 20:10

از سال 2020 که سایک موتور (SAIC)، خودروهای برقی‌اش را از برند رووی (Roewe) جدا کرد، و آنها را با برند جدید R به بازار فرستاد، حالا همه حساب ویژه‌ای روی سایک باز کرده‌اند.

مارول R در واقع اولین فیس‌لیفت مارول X است که حالا با لوگویی جدید، فروخته می‌شود.سایک بعد از معرفی سدان برقی R-ER6، دومین محصولش، کراس‌اوری برقی بنام مارول آر یا Marvel R است؛ خودرویی که بعد از اولین رونمایی در نمایشگاه گوانگژو 2020، در نیمه اول سال 2021 راهی بازار چین می‌شود.

البته مارول، نام جدیدی در خانواده سایک نیست چراکه از سال 2018 تا به امروز، با نام مارول ایکس (Marvel X) و تحت برند رووی، در فروخته می‌شود. حتی هندی‌ها، این چینی را با نام ام‌جی مارول ایکس هم می‌شناسند. به همین دلیل مارول R را باید اولین فیس‌لیفت رووی مارول X بدانیم که بدلیل جداشدن خودروهای برقی از رووی، حالا با نام جدید مارول R به بازار چین برگشته است.

هنوز اطلاعات رسمی مارول R منتشر نشده، اما حتی اگر پیشرانه برقی مارول X را در سینه داشته باشد، بازهم از آن‌دسته خودروهایی است که پتانسیل بالایی برای موفقیت در بازار الکتریکی‌ها دارد. چراکه رووی مارول X در گران‌ترین تیپ خود، مجهز به 3 موتور برقی است که مجموعا، قدرتی در حدود 300 اسب بخار و گشتاوری معادل 665 نیوتن متر را در اختیار هر چهارچرخ مارول قرار می‌دهند.

اگر چنین پیشرانه‌ای روی مارول R قرار داشته باشد، پس باید امیدوار باشیم که بتواند با یکبار شارژ، مسافتی در حدود 400 کیلومتر را طی کند و سپس در 8.5 ساعت نیز باتری‌هایش با ولتاژ معمولی، شارژ شود. ضمن اینکه حداکثر سرعتش نیز به‌راحتی به 180 کیلومتر برساعت می‌رسد.

سایک در همان نمایشگاه گوانگژو، آب پاکی را روی دستان خریداران مارول R ریخته و گفته که قیمت پایه‌ای این کراس برقی، از 220 هزار یوآن شروع می‌شود که معادل تقریبی 33 هزار دلار است.

دیدگاه کاربران