شاسی‌بلندهایی برای آفرود

معرفی دو نسخه خاص از کیا سورنتو

2 آذر 1399 12:31

کیا دو خودروی کانسپت ساخته شده براساس سورنتو X-Line  مدل 2021 را معرفی نموده است. این خودروها اسامی دو پارک ملی در آمریکا یعنی Yosemite و Zion را در انتهای نام خود دارند و در همکاری مشترک میان کیا و LGE-CTE Motorsports شکل گرفته‌اند.

به لطف افزایش 21.1 سانتی‌متری ارتفاع و بهسازی سامانه چهار چرخ محرک، زاویه حمله و خروج و کلاً عملکرد آفرود آن‌ها بسیار بهبود یافته است.اجازه دهید ابتدا به سراغ کیا سورنتو Yosemite برویم، شاسی‌بلندی که به عنوان یک ماجراجوی کوهنورد معرفی شده و با رنگ سبز کاجی مات و جزئیات مشکی براق روی بدنه تزئین شده است.

غیر از رنگ بدنه، زیرسپری‌­های کروم براق، ریل سقفی، چراغ‌های LED و رینگ‌های 20 اینچی به همراه تایرهای چهار فصل 32 اینچی، سایر تغییرات ظاهری این مدل را شکل می­‌دهند.

اما کیا سورنتو Zion به عنوان یک صحرانورد حرفه‌­ای ایفای نقش خواهد کرد به همین دلیل رنگ بدنه آن مشابه شن‌های صحراست که با برخی جزئیات مشکی براق همراه شده است. محفظه بار سقفی به همراه رینگ‌های دو رنگ 20 اینچی نیز روی این مدل نصب شده تا برای سفر در صحرا آمادگی کامل داشته باشد.

کانسپتی آفرود بر پایه کیا سورنتو

با وجود آن‌که این دو خودرو با عنوان «کانسپت» رونمایی شده‌اند، اما همانطور که قبلاً اشاره شد از کیا سورنتو X-Line به عنوان پایه و اساس ساخت آن‌ها استفاده شده است. در عین حال، به لطف افزایش 21.1 سانتی‌متری ارتفاع و بهسازی سامانه چهار چرخ محرک، زاویه حمله و خروج و کلاً عملکرد آفرود آن‌ها بسیار بهبود یافته است.

نسخه استاندارد کیا سورنتو 2021 در حال حاضر با قیمت پایه 29,390 دلار در نمایندگی‌های این برند در ایالات متحده به فروش می­‌رسد. خریداران این خودرو می‌­توانند دو پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی با 191 اسب‌بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور یا 2.5 لیتی توربوشارژ با 281 اسب‌بخار نیرو و حداکثر گشتاور 422 نیوتن‌متر را انتخاب نمایند.

کیا سورنتو مناسب برای آفرود

البته نسخه هیبرید این خودرو که تازه به جمع سایر مدل‌ها پیوسته نیز به پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر، یک موتور برقی و مجموعه باتری مجهز شده که جمعاً 227 اسب‌بخار قدرت برای این شاسی‌بلند فراهم کرده و مصرف سوخت ترکیبی آن را به تنها 6.36 لیتر در صد کیلومتر می­‌رساند.

قرار است سورنتو پلاگین هیبرید نیز سال آینده عرضه شود، خودرویی که به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ، موتور الکتریکی و مجموعه باتری 13.8 کیلووات ساعتی مجهز شده و در مجموع قدرتی برابر با 261 اسب‌بخار در اختیار خواهد داشت. شعاع حرکتی این خودرو در حالت تمام برقی تقریباً برابر با 48 کیلومتر پیش‌بینی شده است.

دیدگاه کاربران