گوانگژو 2020: با همکاری مشترک گک و هوندا

سدان تمام برقی گک EA6

2 آذر 1399 17:00

شرکت خودروسازی جی‌ای‌سی که در بازار ایران با نام گک (GAC) شناخته می‌شود، دو سال پیش و دقیقا در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2018 خبر داد که از این به بعد، خودروهای لوکس برقی‌اش را تحت برند جدیدی بنام GAC Aion به بازار چین می‌فرستد.

EA6 با یکبار شارژ تا 460 کیلومتر را طی می‌کند.اولین محصول برند آیون، سدان کامپکتی بنام Aion S است که از سال 2018 تولید آن شروع شد. دومین محصول آیون، کراس‌اور سایز متوسطی بنام Aion LX است که سال 2019 به خط تولید گک موتورز آمد. سومین محصول این برند نیز کراس‌اور کامپکتی است که با نام Aion V و در سال 2020 به بازار چین معرفی شد.

حالا که با برند آیون آشنا شدید، باید این نکته را هم بدانید که گک موتورز، جوینت‌ونچرهای متعددی با سایر خودروسازان جهان دارد که مهم‌ترین‌شان، تویوتا و هوندا هستند. به همین دلیل، در کنار برند آیون، گک موتورز برخی دیگر از محصولات برقی‌اش را با کمک این جوینت‌ونچرهای ژاپنی در بازار چین می‌فروشد. البته گک، زرنگی کرده و برای همه محصولات آیون و همچنین برای همه محصولاتی که با جوینت‌ونچرهای تویوتا و هوندا می‌سازد، ‌از یک پلتفرم مشترک استفاده می‌کند.

گک EA6 یا GAC EA6 نیز که نخستین‌بار در نمایشگاه گوانگژو 2020 رونمایی شد، قرار است از نیمه اول سال 2021 توسط جوینت‌ونچر گک - هوندا (GAC-Honda) تولیدش شروع شود.

اگر به جزییات ظاهری گک EA6 دقت کنید، خواهید که ظاهرش با ظاهر Aion S مو نمی‌زند. البته شباهت این دو خودرو فقط در ظاهر نیست چراکه هردوی آنها از پلتفرمی مشترک بهره می‌برند؛ پلتفرمی که البته از GAC GA6 قرض گرفته‌اند.

درست مانند آیون S، گک EA6 نیز قدرتی در حدود 184 اسب بخار و گشتاوری معادل 300 نیوتن متر در اختیارتان قرار می‌دهد. با توجه به وزن 2090 کیلوگرمی EA6 می‌توان حدس زد که به پکیج باتری‌های قدرتمندی مجهز باشد و خوشبختانه همین طور هم هست. با باتری‌های 58.8 کیلووات‌ساعتی، گک EA6 می‌تواند تا 460 کیلومتر را تنها با یکبار شارژ طی کند.

از آنجایی که گک موتورز، شیشه‌های EA6 را کاملا مشکی کرده تا کابین خودرو مشخص نباشد، این احتمال وجود دارد که آپشن‌های EA6 اندکی با آپشن‌های آیون S متفاوت باشد. به هرحال برای تعیین قیمت این سدان برقی و انتشار تصاویر کابین آن، همچنان باید تا اوایل سال 2021 منتظر بمانیم.

دیدگاه کاربران