• معرفي جي‌اي‌سي آيون V
  • معرفي جي‌اي‌سي آيون V
  • معرفي جي‌اي‌سي آيون V
  • معرفي جي‌اي‌سي آيون V
  • معرفي جي‌اي‌سي آيون V
  • معرفي جي‌اي‌سي آيون V

پیشرفت‌های چشمگیر نسبت به مدل قبلی

معرفی جی‌ ای‌ سی آیون V

6 تیر 1403 09:00

نسل دوم جی‌ ای‌ سی (GAC) آیون V در نمایشگاه خودرو  پکن ۲۰۲۴ معرفی شد و فروش آن در جولای ۲۰۲۴ خواهد بود. این مدل، یک خودرو جهانی است و برای عرضه در سایر بازار‌ها آماده شده است‌. چندی پیش GAC از کابین نسل دوم آیون V نیز رونمایی کرد.

مشخصات ظاهری جی ای سی آیون V

نسل اول آیون V در سال ۲۰۲۰ عرضه شده بود و نسل جدید کمی از آن بزرگ‌تر است. طول نسل جدید این محصول به ۴۶۰۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری ۲۷۷۵ میلی‌متری دارد. آیون V جدید طبق پلتفرم دیجیتال الکتریکی  AEP جدید توسعه یافته است.

جی ای سی آیون آن را «تیرانوسور تمام برقی» می‌نامد و به طور رسمی آن را به عنوان یک SUV هوشمند و سخت‌جان معرفی می‌کند.

نمای جلویی جلوپنجره بسته دیده می‌شود و چراغ‌های جلو با عنصر «پنجه اژدها» یکپارچه شده‌اند. به طور مشابه، چراغ‌های عقب LED نیز از عنصر پنجه اژدها الهام گرفته‌اند و به رنگ سیاه درآمده‌اند. لوگوی حروف AION در جلو و عقب نیز قابل مشاهده هستند.

این SUV کامپکت با ابعاد 4605/1854/1660 میلی‌متر و فاصله محوری 2775 میلی‌متر عرضه می‌شود.

مشخصات کابین جی ای سی آیون V

داخل خودرو بر اساس طراحی متقارن سنتی شکل گرفته و دارای یک کلاستر مستطیلی با صفحه نمایش مرکزی 14.6 اینچی است. سیستم عامل خودرو از سیستم ADiGO 5.0 GAC بهره می‌برد و از CarPlay , HiCar و CarLife پشتیبانی می‌کند.

کابین آیون V از هوش مصنوعی مدل ADiGO بهره‌مند است. این هوش مصنوعی با سرنشینان در تعامل است و نیازهای آنان را برطرف می‌کند. این خودرو همچنین دارای سیستم V2L بوده که به کمک آن می‌توان سایر دستگاه‌ها را شارژ کرد‌.

نسل دوم آیون V با سیستم رانندگی هوشمند ADiGO Pilot همراه است. این سیستم حاوی چیپ Orin X، یک لیدار، رادارهای با طول موج ۵ میلی‌متر و ۱۱ دوربین است. این سیستم در مناطق شهری و بزرگراهی با دقت بالایی به راننده کمک می‌کند.

در کابین خودرو، یک ایربگ از راه دور در وسط صندلی‌های جلو برای کاهش ضربات ثانویه وجود دارد. طبق گفته جی ای سی، ایربگ‌های جانبی می‌توانند در 0.008 ثانیه فعال شوند و 6 ثانیه فشار را حفظ کنند تا هنگام چرخش کامل خودرو، محافظت مستمری را ارائه دهند.

جی‌ ای‌ سی ادعا کرده که میزان استفاده از فضای کابین را به حداکثر میزان خود رسانده و ۲۰ درصد افزایش داشته است. اکنون فضای عقب از یک خودرو ب‌ام‌و X5 بیش‌تر است‌. این فضا به لطف استفاده از یک قوای محرکه برقی یک‌پارچه جدید به وجود آمده، که به بهینه‌سازی فضای کابین جلو کمک کرده است.

صندلی‌های جلو و عقب با یک کلیک دکمه به تخت تبدیل می‌شوند. این صندلی‌ها دارای پنج حالت ماساژ، ماساژ 8 نقطه‌ای و سه حالت ماساژ هستند. صندلی‌های راننده و شاگرد هر دو تهویه و گرم‌کن دارند. سقف پانورامیک 2.14 متر مربعی نور طبیعی فراوانی را به داخل می‌آورد.

صندوق عقب دارای یک پارتیشن جداشونده است، که به سه لایه تقسیم می‌شود و حداکثر ظرفیت آن 427 لیتر است. با تا شدن صندلی‌های عقب، حجم صندوق به 987 لیتر افزایش می‌یابد. علاوه‌براین، 30 لیتر فضای ذخیره‌سازی در سراسر داخل خودرو وجود دارد.

محفظه داخلی نسل دوم آیون V از سه حالت انجماد، سرمایش و گرمایش پشتیبانی می‌کند. پایین‌ترین دما می‌تواند به منفی 15 درجه سانتی‌گراد برسد و دمای گرمایش می‌تواند 50 درجه سانتی‌گراد را داشته باشد. این یخچال دارای ظرفیت 6.6 لیتر است و روزانه 0.5 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند.

علاوه بر این، سیستم صوتی دارای طراحی سه‌حالته با باندهای فرکانس بالا، متوسط و پایین مستقل است. این سیستم مجهز به یک ساب ووفر 8 اینچی است و می‌تواند تا 45 هرتز را پشتیبانی بکند.

مشخصات فنی جی ای سی آیون V

قدرت آن از یک موتور الکتریکی تامین می‌شود که دو گزینه قدرت 150 کیلووات و 165 کیلووات را ارائه می‌دهد.  جی ای سی درباره این خودرو ادعا می‌کند که نسل جدید آن به ۲۳ تکنولوژی مجهز شده و ۸ ارزش برای کاربر آن دارد. مانند برد حرکتی ۷۵۰ کیلومتری و دوام در شرایط دمای هوای سخت (از منفی ۳۰ تا ۵۵ درجه).

پلتفرم خودرو ۴۰۰ ولت است، اما برای اولین بار کاربیدسیلیکون برای آن وجود دارد.

استفاده از فناوری جدید در نسل دوم آیون V باعث شده تا مدت زمان شارژ خودرو تا ۶۰ درصد کاهش یابد. این بدان معناست که خودرو می‌تواند مسافتی در حدود ۳۷۰ کیلومتر را با تنها ۱۵ دقیقه شارژ طی کند.

این شرکت ادعا کرده که کاربران این محصول می‌توانند شارژرها را تا فاصله ۵ کیلومتری شهرها و ۱۰ کیلومتری جاده‌های اصلی چین پیدا کنند. جی ای سی اشاره کرده که راننده آیون V جدید می‌تواند از چین تا آسیای جنوب شرقی، بدون مشکل شارژ رانندگی کند.

برنامه جی ای سی آیون برای سال 2024

آیون سال گذشته تعداد ۴۸۴ هزار خودرو فروخت و GAC را به یکی از معدود شرکت‌های SOE با فروش خودرو انرژی جدید تبدیل کرد. همچنین محصولات این شرکت در سال ۲۰۲۳ وارد برخی بازارهای جنوب شرق آسیا و هنگ‌کنگ شد.

این شرکت قصد دارد برای فروش در این بازارها، یک کارخانه تایلندی و یک کارخانه در اندونزی احداث کند. جی ای سی همچنین قصد دارد زیربرند آیون را به سایر بازارها نیز عرضه کند و آیون V نیز یک مدل جهانی و کلیدی برای برند است‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران