کاوازاکی ZX-10R و ZX-10RR آمدند

دو نینجای جذاب برای پایان سال

8 آذر 1399 15:45

در ادامه فعالیت‌های توقف‌ناپذیر بخش مسابقه‌ای کاوازاکی یا همان KRT نسخه 2021 نینجا ZX-10RR معرفی شد. این موتورسیکلت که با همکاری قهرمان معروف مسابقات سوپربایک جاناتان ری توسعه پیدا کرده از سال 2015 در کلاس SBK یکه‌تازی می‌کرده است. اکنون هیولای جدید کاوی به لطف 5 قهرمانی در کارنامه درخشان خود، با استانداردهای جدید آلایندگی حسن ختام خوبی برای سال جاری میلادی نشان می‌دهد.

کاوازاکی قیمت پایه مدل ZX-10R و ZX-10RR را به ترتیب 16,399 و 28,999 هزار دلار اعلام کرده است.حقیقت آن است که دیگر وقت به‌روزرسانی ZX-10RR بود. ویرایش جدید مدل RR اکنون با اصلاح اساسی در عملکرد میل بادامک، فنرهای جدید و البته سوپاپ‌های ورودی وارد میدان شده است. در این مدل کاملاً مسابقه‌ای، کاوازاکی با حذف دریچه‌های سنتی هوا و اضافه کردن میله‌های اتصال تیتانیومی عملکرد را در شرایط پرفشار تقویت کرده است. مجموعه این تغییرات منجر به افزایش دور موتور در RR جدید شده است. با این حال نسخه جدید از نظر قدرت پیشرفت چشم‌گیری را تجربه نکرده است.

در این موتور از رینگ‌های مارکسینی و تایرهای پیرلی سری Diablo Supercorsa SP استفاده شده است. شرکت وزن خالص نینجای فوق را 206.8 کیلوگرم اعلام کرده که تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد.

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ZX-10R مدل 2021

اما این تنها خبر خوش کاوازاکی نیست. شرکت نسخه سبک‌تر این ابرموتور یعنی ZX-10R را نیز با مدل 2021 تدارک دیده است. مهندسان KRT تغییرات اساسی در دینامیک 10R ایجاد کرده‌اند که شامل سوپاپ‌های فعال الکترونیکی، نسبت‌های جدید دنده، خنک‌کننده و سیستم روغن‌سازی جدید و البته اگزوز جدیدی که منطبق با استاندارد یورو 5 می‌شود.

پیشرانه 998 سی‌سی چهار سیلندر خطی این موتور به لطف حضور 16 سوپاپ اکنون به کمترین میزان آلایندگی رسیده است. کاوازاکی حتی فریم شاسی در محصول جدید خود را نیز تغییر داده است. به طوری که اکنون شاهد یک خط صاف از دسته فرمان تا اکسل عقب هستیم. کوتاه‌تر کردن این فاصله منجر به بهبود فرمان‌پذیری موتورسیکلت خواهد شد.

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ZX-10R

در کنار این تغییرات مکانیکی، شرکت بهینه‌سازی‌های الکترونیکی گسترده‌ای را نیز اعمال کرده است. مانند لانچ کنترل، ترمز ABS جدید، شیفتر جدید دنده، ترمز پیشرانه و البته کنترل کشش. سیستم کروز کنترل ZX فوق نیز با سه حالت رانندگی در دسترس است. ژاپنی‌ها می‌گویند نمایشگر رنگی 4.3 اینچی این موتور را یک بار دیگر طراحی کرده‌اند.

کاوازاکی قیمت پایه مدل ZX-10R و ZX-10RR را به ترتیب 16,399 و 28,999 هزار دلار اعلام کرده ولی قیمت مدل نهایی مخصوص مسابقه 12 هزار دلار نیز گران‌تر خواهد بود.

دیدگاه کاربران